Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 340 ggr
Jetaime
2017-02-10 10:22

Helgen 10-12 februari 2017.

Vad händer i helgen? :)

Annons:
Jetaime
2017-02-10 11:31
#1

Vi har nosework-kurs i kväll och imorgon förmiddag, ska bli roligt :) 

På söndag är det klubbmöte.. Förutom det har jag inte så mycket planer.

Sugar Mist
2017-02-11 00:30
#2

Vi körde ett lydnadspass imorse med fokus på framförgående och klossträning och att säger jag stanna menar jag Stanna, imorgon ska vi iväg och köra patrullering med några, söndag blir nog massage och vila, ev. något spår.

-

Fisherling
2017-02-11 09:49
#3

Förhoppningsvis kan jag ta mig ut på en välförtjänt långpromenad med hundarna. Blåräven börjar visst bli lite tjock..

LinDajSon
2017-02-11 18:34
#4

Blev en trevlig skidtur med Athos och Feng på förmiddagen, sedan körde vi rapport med Jin (för ovanlighetens skull), en rejäl sträcka sammanlagt plus ett lydnadspass med kommendering och störning efter det. Bara Kaiju som fått vila i dag. Kanske åker och tränar med honom i morgon.

LinDajSon
2017-02-12 17:33
#5

Klubben ska ha öppna träningar i plantskolans ena "växthus" nu i vinter men jag har inte kunnat vara med förrän i dag… men när jag åkte dit var det hundutställning. Vet inte om klubben höll till i någon annan byggnad, hittade ingen, så jag tog med hunden in i utställningslokalen… tänkte att lite miljöträning vore bra även om jag hade tänkt mig lite… mer lagom… till att börja med. Vi är ju aldrig i stökiga miljöer och nu har vi ju inte ens varit på klubben på typ tre-fyra månader. Tror han har börjat växa i pälsen för han var som ett litet ljus där inne! Vi gick fram och tillbaks längsmed hela lokalen och körde ff, stegförflyttningar i alla riktningar mellan folk och nyfikna hundar, med en högljudd speaker och mumsigt matos från hamburgergrillen. Han var helfokuserad och alert. Hade väntat mig att han skulle vara lite mer om sig och kring sig. Skitduktig unghund. På väg hem efter en tur till mina föräldrar så smet vi in en snabbis på en djuraffär och körde lite mer fokus/ff rakt igenom butiken. Även där gick han som ett ljus trots några gruffiga småhundar. Underbart. Alltså, jag älskar när den där dagen kommer då de börjar landa. En hundgubbe sa en gång till mig att det krävs ett år per tass innan de är -färdiga-. Kai fyller två om några veckor och det märks verkligen att tass nummer två nuddat marken. Ska bli härligt att se hur han utvecklas under året. Det är en enorm skillnad på honom nu och för bara ett halvår sedan. Nu börjar han bli RIKTIGT rolig.

Sugar Mist
2017-02-12 19:13
#6

Vi har kört lydnad på apellplanen och gått ett 150-200m spår utan näring i för att testa, har kommit fram till att han var inte redo för det då han släppte spåret efter kanske 100m så jag fick hjälpa honom på traven rätt mycket efter det. Efter det så släppte jag och en vän hundarna så dom fick rusa av sig, efter det gick vi in och körde klossträning och att låsa blicken framåt inför framförgåendet. Nu är både matte och hund trötta, ska ta mig ut och se en film i skolan med några vänner nu ikväll också :)

-

Annons:
Jetaime
2017-02-12 19:16
#7

Vi hade en väldigt lyckad nosework-kurs i helgen. Jättekul, och superroligt att se hur Zuki utvecklades på så kort tid, trots att vi aldrig gjort det tidigare. Hoppas motivationen finns för att fortsätta.

Upp till toppen
Annons: