Annons:
Etikettgalleri
Läst 1511 ggr
Jetaime
4/2/17, 9:55 PM

Zuki och Devi.

Har lite bilder som jag vill dela med mig av så tänkte att det kanske var lika bra att starta en egen tråd åt Zuki och Devi :)

Annons:
Jetaime
4/2/17, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Synd att vädret har varit så tråkigt dessa dagarna, men vi har haft väldigt trevlig ändå, Zuki och Devi kanske lite extra trevligt ;)

Jetaime
4/2/17, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

:)

Jetaime
4/2/17, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Devi!

Jetaime
4/2/17, 10:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Lite bilder från mobilen.

Jetaime
4/2/17, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

En till mobilbild.

Jetaime
4/2/17, 10:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Några som var väldigt sugna på korv !

Annons:
Jetaime
4/2/17, 10:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

"Vi tigger iiinte!"

Jetaime
4/2/17, 10:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#8

Lite bilder från mobilen från igår!

Fisherling
4/3/17, 7:08 AM
#9

Alltså vilket par de är! Kan inte bli annat än urfina valpar <3

TiaAce
4/3/17, 10:39 AM
#10

Fina!

Jetaime
4/3/17, 12:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Vår sista dag i Finland idag, sen väntar en lång resa hem :) ska bli så skönt att komma hem igen! Zuki och jag har precis gått en liten promenad i Lahti och väntar på att Devis matte slutar jobba så kommer hundarna få en sista chans att träffas innan det är dags för hemfärd! Bara att hålla tummarna, vänta och hoppas på ett gärna röda små valpar i sommar ❤

Jetaime
4/3/17, 12:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Zuki vilar i bilen just nu, hon är såå trött! (Jag med!!!) Tror hon kommer sova sig genom större delen av resan hem. Hoppas på att också få sova lite. Båtresen är över natten denna gången.

Idag ville inte Zuki mer :) Så jag hoppas att vi lyckades pricka in ganska så bra dagar eftersom dom lyckades få till det sent på fredag kväll, en gång på lördagen och två gånger under söndag förmiddag!

CayKantos
4/3/17, 5:44 PM
#13

Vad kul! Håller tummar och tår för er!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Jojsan
4/4/17, 3:58 PM
#14

Åh, så fina tillsammans! :)

Jetaime
4/4/17, 4:32 PM
#15

Kommer fler bilder sen :D Kom till Sverige tidigt i morse och nu står jag på jobb, känns så himla overkligt alltihopa, haha.

Jag är såååå trött och har sovit alldeles för lite senaste veckan, så jag har avbokat allting jag hade imorgon, för imorgon ska vi bara sova och ta det lugnt! Jag har aldrig sett Zuki så slut innan, och jag tror att hon också längtar hem till sängen faktiskt :)

Jetaime
4/4/17, 4:57 PM
#16

Invägning för Zuki idag 13,7kg 😃

(hon har fått sååå mycket mer mat än hon brukar den senaste veckan dock, köpte en påse Mush som jag hade i kylen på hotellet, men satte den på lite kallare än normalt så den höll sig fruset/halvfruset helatiden :) Kändes synd att slänga så hon fick lite större mängd än annars 🤪)

Jetaime
4/4/17, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

När samarbetet är på topp! ;)

Jetaime
4/4/17, 9:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

😍

Jetaime
4/4/17, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

:)

Jetaime
4/4/17, 9:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

:)

Annons:
Jetaime
4/4/17, 9:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Devi.

Jetaime
4/4/17, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

:)

Jetaime
4/4/17, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

😍

Jetaime
4/4/17, 10:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

:))

Jetaime
4/4/17, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

hihi,

Jetaime
4/4/17, 10:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Fina hundar iallafall.. Kan inte riktigt säga detsamma om bilderna. Gah. Blev inte alls nöjd med någon av bilderna på dom tillsammans.. Bra jobbat 🤐

Jetaime
4/4/17, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27
Annons:
Jetaime
4/5/17, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

En av bilderna som Tuuli tog.

Jetaime
4/5/17, 9:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

En till:)

Jetaime
4/5/17, 9:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Ja, nej, Zuki ville inte ligga där uppe 😂

Jetaime
4/8/17, 12:38 PM
#31

Lite update.. 

Tyvärr kommer inte kullen att bli av varken nu eller senare men läget är för tillfället stabilt med Zuki. 

Som många redan vet så blev Zuki väldigt dålig sent i onsdagskväll (antagligen har hon haft ont tidigare utan att visa det, i efterhand så fanns där små tecken som man kanske egentligen inte refererar till detta och därför jag inte heller gjorde så stor grej av det). På sista kvällspromenaden hade jag svårt att få henne med mig ut (det händer ju inte?) hon gick väldigt konstigt och var väldigt låg och vägrade äta (när Zuki inte äter så är det något väldigt allvarligt) och när vi kom in började hon kräkas och låg i sin säng och skakade och tempen visade ganska hög feber. 

Blev att skynda direkt in till Malmö djursjukhus och efter tester och ultraljud var det bekräftat att hon fått akut livmoderinflammation (pyometra) och man såg på ultraljudet att även bukhinnan var inflammerad (vilket är väldigt allvarligt). Det blev akut operation under natten till torsdagen och lång väntan. Det visade sig även att livmodern brustit och det fanns mycket fri vätska/var som spridit sig i buken vilket då orsakat bukhinneinflammationen. 

Dom behöll henne över dagen i torsdags för att kunna observera och se till så hon inte skulle bli sämre efter operationen med tanke på hur allvarligt hennes tillstånd var. Och veterinären sa också att det var tur att jag kom in så pass snart som jag faktiskt gjorde för hon hade antagligen inte klarat sig annars. 

Hon fick äntligen komma hem igår eftermiddag, hon blev så lycklig och kunde knappt samla sig, älskade lilla lillan. Jag vet inte vem av oss som var gladast… Jag var så lättad över att få se min hund igen, vilket inte var en självklarhet när jag sa hejdå till henne natten mellan onsdagen och torsdagen. 

Zuki hade, deras ord varit "väldigt ljudlig" största delen av tiden och börjat äta, dricka, kissa och bajsa. Och dom tyckte hon var oförskämt pigg efter allt hon gått igenom och med tanke på att bukhinnan fortfarande var inflammerad. She's a fighter ❤️. Men hon mår så bra som hon kan trots omständigheterna. 

Hon vill inte riktigt gå ut (även om hon kommer glatt när vi ska ta på kopplet) och vill skynda sig in igen. Vi har sovit ganska okej inatt, men hon är lite ängslig och pipig och har lite svårt att komma till ro emellanåt. Men äter bra.

Även om jag är otroligt tacksam över att Zuki mår bra och att vi lyckades upptäcka detta i tid så är jag helt förkrossad över att kullen inte kommer bli av. Efter att ha träffat Devi så var jag så himla säker på att jag valt rätt hane åt Zuki och jag såg fram emot, förutom hela upplevelsen med att få lov att vara med från början och att föda upp ett gäng valpar, som varit en dröm så länge jag kan minnas, men också att själv få spara en valp ur en kombination som jag valt och trodde så starkt på.. 

Man skulle kunna säga att jag är tillbaka på ruta ett, eller minus tio. För istället för en frisk hund och drömmar och framtidsplaner och i väntan på min nya stjärna så står jag här med en kastrerad tik under rehabilitering, krossade drömmar och framtidsplaner, utan pengar (med resan, parningen och alla tester osv + att lösa ut Zuki trots försäkringen, så blev det ärligt talat inte så mycket över.. sen medicinering och vi har fortfarande återbesök kvar). Och jag kommer aldrig någonsin få en valp ur min absoluta drömkombination. Detta är en av dom få saker som verkligen hållt mig levande under dom senaste månaderna.. Jag vet inte hur jag ska kunna ta mig förbi allt detta… Just nu känns det skit, rent ut sagt.

Turast
4/9/17, 12:13 AM
#32

❤️❤️

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[AnimeV4]
4/9/17, 12:19 AM
#33

Nej vad tråkigt! Hoppas att hon kryar på sig snart och att det dyker upp något annat som du kan glädjas över. Skittråkigt att det slutade såhär. Jag beklagar verkligen🌺

LinDajSon
4/9/17, 8:06 AM
#34

Så himlarns tråkigt… kan inte annat än beklaga. Den här delen av att vara uppfödare tror jag ibland att folk glömmer. Det är inte bara spänning, planer, valpar, valpköparframgångar och kennelläger. Det är parningar som inte tar, stora kostnader, problem vid valpning, valpar som måste avlivas pga defekter eller dör före/efter födseln av olika orsaker, valpköpare som inte gör vad de lovat, valpar som växer upp och får problem på ena eller andra sättet, omplaceringar man måste hjälpa till med, och överlag ett stort ansvar… och så mycket som kan gå fel. Hoppas det går bra med Zuki och att hon återhämtar sig som hon ska. Förr eller senare dyker det nog upp en ny liten stjärna hos er, men förstår att sorgen är stor över att det inte blev som det var tänkt… Ta hand om dig.

Annons:
Jetaime
4/9/17, 10:24 PM
#35

#34 Jag kände mig ganska förberedd på det mesta, trodde jag iallafall. Ganska oförutsett och maximal otur att Zuki skulle bli sjuk. Svårt att säga om det är relaterat till parningen, men veterinären trodde att det skulle hänt i vilket fall. Troligtvis och sorgligt nog hade Zuki nog mer ont än hon visade, men tack och lov lyckades jag ändå upptäcka det i tid. 

Jag känner mig helt förstörd och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag tror att det är väldigt svårt för andra att förstå, och jag känner mig så himla liten och ensam.

Zuki är på bättringsvägen men långt ifrån sig själv och har fortfarande ganska ont, men såret ser bra ut, så.. so far so good. Vi ska in på återbesök imorgon, men det känns som att det går åt rätt håll. Jag tror ärligt talat att Zuki mår bättre än vad jag gör just nu. Imorgon måste jag verkligen försöka komma upp ordentligt, äta, duscha och fixa lite grann här hemma också…

Jetaime
4/11/17, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

❤️

Jetaime
4/11/17, 11:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

<3

Jetaime
4/11/17, 11:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

<3

Jetaime
4/11/17, 11:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Fluffrumpor!

Upp till toppen
Annons: