Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 444 ggr
Jetaime
2017-07-04 11:28

Negativa tråden juli 2017.

Här går det bra att dela med sig av allt negativt som händer under juli månad!

Annons:
Fisherling
2017-07-17 12:20
#1

Alltså folk har så ömma tår ibland. Jag har ändå varit rätt bra på att inte yttra hur jag känner om utställningsvarianter av raser, för det är en populär åsikt och så blir man lynchad. Men det slapp ut att jag inte tycker man kan kalla utställningsgoldens för retrievers längre, och JÄKLAR vad folk kom och viftade med sina ömma tår. Att kalla de gigantiska soffkuddarna för retrievers är en förolämpning mot alla riktiga retrievers!

Fisherling
2017-07-17 12:21
#2

Opopulär ska det såklart stå.

Lona
2017-07-19 17:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1, Aja baja, inte klaga på de vita soffpotatisarna eller fläskstövarna!! ;-) Hur ofta får man inte höra att ens hund är alldeles för mager och definitivt inte ser ut som en labbe SKA? Jag vet vad JAG tycker och i mina ögon är MIN hund (nästintill) perfekt - jag är förvisso partisk men uppfattar det ändå som att showfolket har betydligt ömmare tår än jaktfolket. Misstänker att det är så inom aussie med, jag har varit lite involverad i belgare/tervar, samma visa där… Golden och labbe har i de flesta fall åtminstone inte blivit totalt kassa i skallen, showtypen är definitivt inga jaktapportörer längre men i alla fall så har de inte blivit de mentala vrak som finns inom tex collie, belgare - och aussie :-( (Mitt inlägg hade väl inte så mycket med aussie att göra kanske, men jag blir så j-dra frustrerad över dessa uppdelade raser där funktion och mentalitet totalt tappas bort!)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

LinDajSon
2017-07-19 21:30
#4

Fast bortavlad/avsaknad av arbetsmentalitet/-förmåga skulle jag nog kalla en rätt så stor mental brist. Oavsett ras. Och ptja, golden har ett rätt så dåligt rykte, inte minst bland veterinärer, de är rätt snabba på att hugga utan förvarning. Med mera. Och allergier, hudåkommor. Jag kan fortsätta. Aussien får mycket skit men ärligt talat har jag inte stött på alltför många raser som inte har ungefär samma procentuella fördelning mellan "bra", "medioker" och "dålig"… när man börjar nysta i det.

Lona
2017-07-19 22:45
#5

#4, Mycket möjligt att det stämmer, jag har mest träffat lobotomerade isbjörnar som inte gjort många knop. I jämförelse med de tervar (främst) som varit så kassa mentalt att de inte ens klarar en normal vardag så får jag ju säga att golden inte är riktigt lika illa, de har oftast heller inte samma skärpa, allvar och blixtsnabba reaktioner som belgare (och, kan jag tänka mig, även aussie) kan ha. Men man har nog banne mig fått anstränga sig för att få en retriever att HELT tappa apporteringslusten, inte bara att de inte duger till jakt, de går knappt ens att få att hämta en dummy 10 meter bort :-S .


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Sugar Mist
2017-07-20 22:45
#6

Smällar man får ta när man valpmyser är sönderbrända axlar som nu börjar flagna..

-

Annons:
Upp till toppen
Annons: