Annons:
Etikettaussieprat
Läst 968 ggr
Jetaime
8/2/17, 5:18 PM

Välja själv eller låta uppfödaren välja.

Har ni fått/velat välja valp själv eller har uppfödaren valt åt er?

Annons:
Fisherling
8/2/17, 7:02 PM
#1

Uppfödaren valde :)

LinDajSon
8/2/17, 7:08 PM
#2

De första två valdes ut åt mig. Jag fick vara delaktig i beslutet om de andra två, men både uppfödarna och valptestaren (samma valptestare båda gångerna) var överens om vilken de tyckte och jag hade ändå precis samma i åtanke. Hade träffat de senare flera gånger. De första två kände jag inte alls.

MTVinga
8/2/17, 7:08 PM
#3

Uppfödaren valde. Men när jag var där när valparna var tre veckor frågade hon om det var någon jag kände extra för och då sa jag den lilla brun-vita. Det blev den tillslut också. :)

Jetaime
8/2/17, 8:15 PM
#4

Med Zuki så valde jag men uppfödaren höll med :) (men med Zuki så var det verkligen "denna valpen eller ingen valp alls) men valparna var 9,5 vecka första gången jag träffade dom och jag fick hem Zuki två dagar senare. Med denna kullen det är tänkt att jag ska ha valp från nu lät jag uppfödaren välja helt och hållet eftersom att jag efter att ha träffat valparna gillade alls tre och inte hade någon uppenbar favorit. Jag träffade valparna i två dagar och fick se dom i lite olika situationer. Dom var nästan 5 veckor:) Fick dock reda på igår vilken valp som kommer bli min och det var precis den jag trodde att jag skulle "få" och det kändes så bra…lång väntan nu bara och är så nervös över att något ska gå snett och över att något ska bli fel.

MTVinga
8/2/17, 8:25 PM
#5

#4 vilken blev det? Jag tycker dagarna segar sig fram tills det är dax för hämtning.

Jetaime
8/2/17, 8:45 PM
#6

#5 Den blåa 🌟 tror det kommer bli toppen! Jag har ju ett par veckor extra iom hon inte får komma till Sverige först tidigast vid 15 veckor pga rabiesvaccinstionen.

Annons:
LinDajSon
8/2/17, 9:02 PM
#7

Vad roligt!

MTVinga
8/2/17, 9:10 PM
#8

Vad kul! Den var superfin. Vad var det som gjorde att du och uppfödaren tyckte den skulle passa dig?

Sugar Mist
8/2/17, 9:34 PM
#9

Lillskruttan som kommer  om ett par veckor valde uppfödaren åt mig, men det skadar mig inte då jag varit svag för den här enda sedan hon ploppade ut och jag är verkligen stormförtjust i henne.

-

Jojsan
8/13/17, 4:18 PM
#10

Det var uppfödaren som valde valp åt mig och hon lyckades verkligen pricka in helt rätt, han passar mig perfekt.

Oliviahack
8/24/17, 2:35 PM
#11

Uppfödaren utefter våra krav och erfarenhet. När vi kom dit så samtyckte vi direkt. Sen så stod det ju mellan två bröder men vi var eniga till slut. Och bra blev det :)

Upp till toppen
Annons: