OT - Off Topic

Vad har ni gjort/ska ni göra idag? #3

2017-08-30 15:35 #0 av: Jetaime

Var har ni gjort/ska ni göra idag? :)

Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Besök gärna min hemsida: www.lillarod.weebly.com 

Anmäl
2017-08-30 16:22 #1 av: Jetaime

Jag har inte gjort så mycket i förmiddags, men jobbar nu på eftermiddagen så Zuki har mest vila idag.

Anmäl
2017-08-30 18:32 #2 av: Fisherling

Vi ska tävla i Norrortscupen del 3, en årlig inoffare :)

Anmäl
2017-08-31 12:38 #3 av: Jetaime

Lite agilityträning nu i förmiddags. Får se vad som händer resten av dagen :)

Anmäl
2017-08-31 19:37 #4 av: Fisherling

Jag har sytt i typ 5 timmar idag. För hand.

Anmäl
2017-09-23 13:04 #5 av: Jetaime

Jobbar. Men vi stänger om en timme ungefär. Zuki vill jättegärna hitta på något idag. Blir nog en lite längre promenad efter jobb...Och om jag orkar lite agilityträning senare. Kan ev bli imorgon med (men ska få lite hjälp av pappa med att kolla genom bilen då, innan den ska besiktigas).

Anmäl
2017-09-23 18:20 #6 av: Fisherling

En till startande från pinne. En sekund från andraplats. Och inte ens en rosett fick man! Storgråter Hade suttit riktigt fint med en Ag2-pinne...

Hopploppet diskade vi. Allt var supersnyggt, utom just det där extrahindret..

Anmäl
2017-09-24 23:01 #7 av: LinDajSon

Skulle köpa en tvålkopp på Ikea, kommer ut med två fulla kassar.

Anmäl
2017-09-24 23:05 #8 av: Jetaime

Varit en sväng hos mina föräldrar..pappa hjälpte mig att kolla genom bilen lite snabbt. Ska besiktiga den nästa vecka.

Sen långpromis i stan nu ikväll efter att ha gjort typ inget mer idag..

Anmäl
2017-09-25 16:27 #9 av: Jetaime

Försökt lösa saker och ting, men det mesta har mest gått åt h*lvete... blir så sjukt stressad av allt skit som händer helatiden. Jag orkar orkar orkar inte.

Är på jobb nu, sen ska jag stressa ner till klubben direkt efter jobb och hålla kurs själv, när det var planerat att vi skulle vara två instruktörer. Jag hoppas dom är rätt få idag så det går att genomföra någorlunda okej ändå.

Anmäl
2017-09-30 10:12 #10 av: Jetaime

Jobb idag... är såååå trött för jag har knappt sovit något inatt. Har som ambition att åka ut och träna lite kontaktfält och gå långpromis med Zuki efter jobb, men jag mår inte speciellt bra nu och vill bara hem och lägga mig igen.. Så vi får se om jag ens kommer upp igen efter det. Hade varit skönt att fått gjort nån ordentlig träning innan tävlingen imorgon liksom.

Anmäl
2017-10-01 20:01 #11 av: Fisherling

Uppflyttningspoäng och förstaplats i Lydnad igår och en pinne och andraplats i Agility idag. Har varit en bra helg Skrattar

Anmäl
2017-10-01 20:32 #12 av: LinDajSon

Städat huset. Städat alla lådor med hundsaker. Planterat om lite blommor. Slitig dag, slitig vecka.

Anmäl
2017-10-02 16:00 #13 av: Jetaime

Jobbar idag och Zuki har mest vilodag. Tog en längre promenad imorse, i regn och blåst.. Blir nog någon inomhus aktivitet efter jobb kanske.

Anmäl
2017-10-05 12:23 #14 av: Jetaime

Skulle tvättat i förmiddags men det blev inte av...fick boka ny tvättid. Har möte-ish nu...sen har jag inte så mycket planer resten av dagen. Zuki vill nog gärna göra något dock:p

Anmäl
2017-10-25 09:52 #15 av: Jetaime

Jag har hoppat in extra och jobbar heldag idag (skulle egentligen bara haft stängningen, men min chefs son är sjuk). Sen ska Zuki få behandling ikväll och jag hoppas att det bara är något lättfixat så vi slipper gå vidare med det. Det känns ju inte som att det skulle vara något allvarligt eftersom jag inte märker något i vardagen annars, så håller tummarna!

Anmäl
2017-10-28 20:18 #16 av: LinDajSon

Har varit och gosat på kattungar :D

Anmäl
2017-10-31 14:46 #17 av: Jetaime

Jag jobbar hela veckan (eller ledig i helgen...) så Zuki får lite vila denna veckan och lite småaktiviteter inomhus och promenader bara. Idag tänkte jag köra lite nosework efter att jag stängt :)

Anmäl
2017-10-31 16:05 #18 av: Fisherling

Vi har varit på långpromenad. Hundarna har grävt i en död och oanvänd myrstack, grävt i annan vanlig mark, rusat som galningar och plaskat i pölar. Skrattar

Anmäl
2017-11-01 14:00 #19 av: Jetaime

Zuki ska få simma idag :) Vi står som reserver i en grupp som hyr bassäng i Malmö och så var det en som hoppat av i sista minuten.

Anmäl
2017-11-01 17:28 #20 av: Fisherling

Jag har hjälpt pappa tvätta och städa bilen som skulle säljas, hjälpt mamma packa upp flyttlådor och så fick Tinja ett ordentligt lydnadspass.

Funkar VÄLDIGT bra med matbelöning nu när hon bantar Gapskrattar

Anmäl
2017-11-02 12:38 #21 av: Jetaime

Working-mode! Jobbar idag med...så händer inte så mycket idag heller. Hittar nog på nått litet efter jobb sen en lite längre promenad.

Anmäl
2017-11-02 21:20 #22 av: LinDajSon

Jobbat. Men nu har jag tredagars långhelg! Eller ja, jag har ju tusen saker jag måste göra så någon ledighet och vila blir det väl inte...

Anmäl
2017-11-06 09:56 #23 av: Jetaime

Jobb idag också! (imorgon kommer chefen hem från semestern, ska bli så skönt, så jag är ledig imorgon... har dock andra saker inbokat, men inte jobb i alla fall) Och allt kommer gå tillbaka till dom vanliga rutinerna igen. Har faktiskt gått ganska bra, men lite ångest över att vi har slut på en del saker (jag har aldrig gjort beställningar innan och vi trodde inte det skulle behövas först hon kom hem, men en del foder är slut och det känns lite jobbigt). Men jag ska nog överleva idag också.

Zuki får nöja sig med typ en längre promenad senare idag, kanske, om jag orkar ikväll någon inomhusaktivitet. Typ balansboll eller nose work. Denna veckan kommer vi nog hinna träna och göra lite mer, förra veckan fanns det ingen möjlighet att hinna med..

Anmäl
2017-11-09 15:13 #24 av: Jetaime

Lite agilityträning i förmiddags. Fokus på balans och vipp idag!

Anmäl
2017-11-09 17:52 #25 av: Fisherling

Varit och tränat både sök och kört igenom de svåra momenten på lydnaden inför lördag. Kom hem vid typ.. Tjugo över ett. Orkade hålla mig vaken till typ halv tre innan ögonen vägrade hålla sig öppna. Ganska typiskt för min kropp när den försöker hålla sig frisk. Jag blir typ narcoleptic Gapskrattar
Tinja uppskattade sovstunden, för hon var lika segväckt som mig..

Anmäl
2017-11-09 21:48 #26 av: Jetaime

Medan vi väntade på att maten skulle bli klar ;)

Anmäl
2017-11-16 09:17 #27 av: Fisherling

Vilodag idag. Tinja har börjat löpa också, 9 månader sen sist, 11 månaders mellanrum innan det. Rätt skönt. Hoppas bara det inte påverkar tävlingen den 2:a December för mycket Skrattar

Anmäl
2017-11-16 11:57 #28 av: Jetaime

Jag ska handla och packa inför helgen. Vi åker till Vårgårda imorgon för tävling lördag och söndag...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.