Annons:
Etikettaussieprat
Läst 2904 ggr
Jetaime
2017-09-01 15:16

Fodertråd!

Vad ger ni för foder till era aussiesar och varför?
Hur mycket ger ni per dag och hur många gånger får dom mat per dag?

Skriv gärna ålder och vikt (samt om dom ev. är kastrerade). :)

Annons:
MTVinga
2017-09-01 16:09
#1

Vinga får Magnussons meat and biscuit junior, hon fick det hos uppfödaren så jag fortsätter. Om det är rätt eller fel vet jag inte. Hon är bra i magen och pigg och glad iaf. :-) Knappt 1dl 4 gånger om dagen. 10veckor gammal. Tycker hon är lagom i hull så får väl öka lite försiktigt efterhand som hon växer.

Jetaime
2017-09-01 16:56
#2

Zuki får Mush/barf (men kör mest på mush vaisto som redan är färdigkomponerad barf, men använder mig en del av basicsortimentet också samt gör sätter ihop vissa måltider själv. Men har svårt att ta hem så mycket annat eftersom jag har en pytteliten frys och har turen att jobba i en butik som säljer Mush så jag kan ta hem ett par påsar åt gången).

Zuki är 5 år kastrerad tik (ca 14kg) och får ca 225-250g om dagen (om hon får bara mush-bollar motsvarar det 8-10 stycken). Hon får lite blandat men undviker sorter med gris i, men som bas under mer aktiva perioder får hon den Lila (kalkon-kyckling-ren) och som bas under lite mindre aktiva perioder får hon den blåa (nöt-kalkon-lax) eller isblåa (nöt-ren-lax). Sen får hon även råa ben, grönsaker osv också. Hon får mat två gånger om dagen.

Valpen som kommer hit i oktober är van vid rå mat/barf från uppfödaren så planen är att även hon kommer att fortsätta med det när hon kommer hit. Kommer mest troligt använde den isblåa (puppy) till henne som bas :)

Fisherling
2017-09-01 18:24
#3

Tinja får en blandning av Magnussons Meat and Bisquit, VoH och råa ben 👍
Med lite olja på torrfodret ibland.

Varierar även hur mycket mat hon får. Men får hon färskfoder får hon 250g/portion. Hon får mat 2ggr per dag.

LinDajSon
2017-09-01 21:01
#4

Just nu äter tre av dem Standardt och en äter Carrier (… för jag fick köpa loss 30 kg felbeställt Carrier skitbilligt på jobbet). Snart går vi tillbaks till färskfoder, då blir det Priima NK för hela slanten. Hämtat nya frysen, ska bara tina ur den andra. Jag väger eller mäter inte maten utan ger på känn, håller koll på hullet. De får olja, vaktelägg, blodpulver på maten för tillfället.

Sugar Mist
2017-09-01 21:20
#5

Salt får four friends junior, käkade det hos uppis och får fortsätta med det.
Jack äter Canagans Vilt :) 
Båda funkar bra på det och jag är nöjd :)

-

TiaAce
2017-09-02 07:03
#6

Ivy & Dixie far barf mix, samt ben, fisk osv ibland. Dixie far ungefar 300gm per dag och Ivy 290grm. Bada far mat en gang per dag, och vager mellan 13-15kg. Ivy ar 11 manader och Dixie 2 ar. Icke kastrerade.

Annons:
Alexandra-S
2017-09-03 13:58
#7

Krut äter Four Friends Puppy. Han är 12 veckor gammal och äter ca 150g/dag 🙂 Jag är nöjd med FF till dom andra hundarna och då fick Krut köra på det också. Funkar superbra på honom också!

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Oliviahack
2017-09-05 11:20
#8

Innan åt vår royal canin junior men bytte precis till josera kids. Min andra hund äter redan josera high energy så varför inte. Svärmor köper hem pallar så får det as billigt. Han är nu knappt 6 mån och äter 3 gånger om dagen uppblött ca 3-2-2 eller 3dl beroende på aktivitet. Vet inte vad han väger just nu men tjock är han då inte så gissar på typ 16-17kg.

Jojsan
2017-09-15 10:23
#9

Jag ger Josera adult till min 14 månaders (ej kastrerad). Han får mat två gånger per dag och anpassar mängden efter hans hull samt aktiviteten den dagen.

Anibaz
2017-09-23 23:32
#10

Nitro 5 månader äter färskfoder, Priima NK. Han funkar fint på det och det är även väldigt ekonomiskt. Han äter 2 gånger om dagen, totalt 500 gr.

Upp till toppen
Annons: