Annons:
Etikettaussieprat
Läst 915 ggr
Jetaime
11/24/17, 3:14 PM

Första aussien ni träffade.

Kommer ni ihåg vilket den första aussien ni träffade var och i vilket samanhang/när?

Annons:
Fisherling
11/24/17, 3:43 PM
#1

Sjukt nog var den första aussien jag träffade IRL Tinjas mamma, när valparna var 4 veckor 😃
Jag visste liksom vad jag ville ha, jag hade mejlat med uppfödare, frågat hundkunniga, alla sa detsamma, att en arbetande aussie skulle passa mig. Och det var ju väldigt sant 😍

Men kanske tur i oturen att jag inte träffade någon innan, för när jag gick på kurs med Tinja för första gången träffade jag även den första obesläktade hunden… Den hade gett ett väldigt dåligt första intryck av rasen.

LinDajSon
11/24/17, 5:30 PM
#2

Athos' mamma. Sjukt smart hund. Ägaren tillika Athos' uppfödare var en waybackbekant/vän/hundträningskamrat till mig.

TiaAce
11/24/17, 11:56 PM
#3

En slakting till mina hundar, alldeles underbar. 😍

CayKantos
11/27/17, 8:13 AM
#4

En Aussieägare jag hade sökt ut till på facebook när jag var intresserad av Aussie :D någon dag blir det väl Aussie, men inte denna omgången.. får nöja mig att stalka härinne 😇😂😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jetaime
11/27/17, 12:14 PM
#5

Första aussien jag träffade, vad jag vet var en svart trefärgad valp jag träffade på en kaninhoppningstävling för en massa år sen…det var då jag började snöa in mig på aussien (men fick inte ha hund så länge jag bodde hemma). Annars var det Zukis mamma och valparna när jag hälsade på Zuki första gången, som jag träffade aussies på lite närmre håll :)

Upp till toppen
Annons: