Annons:
Etikettaussieprat
Läst 908 ggr
Jetaime
2017-12-15 19:00

Hur har ert 2017 varit?

Hur har ert år varit? Både hundrelaterat och inte. Tränings och tävlings-mässigt? Har ni uppnått några mål under årets gång?

Annons:
LinDajSon
2017-12-15 21:26
#1

Slitigt år. Gått från ett jobb till ett annat. Bra jobb båda två! Sjönk allt djupare ner i sorgeträsket när det såg ut som att vi skulle gå ännu ett år utan gård på landet, men precis när jag i princip gett upp och övergått till att bara leta "vanligt hus" så dök drömgården upp. Drömgården med stort D, för just den gård vi köpt har jag drömt om länge - jag har varit här förut, sist den var till salu för tretton år sedan, och den har haft en plats i mitt hjärta i alla dessa år. Första halvan av året tränade och tävlade jag en hel del med Jin och Kaiju. Lydnad var riktigt roligt för första gången. Kaiju har utvecklats fint, han är fortfarande ung och oputsad, vi gick ut och började tävla innan momenten var klara men han har hållit ihop helt dugligt ändå. Jämn, någon enstaka nolla som borde varit fler eftersom vi gick från delar av moment till färdiga moment på typ 3 steg för lite. Satte oväntat många 9-10-poängare. Rallyn har gått riktigt bra det med. Jin har fått ett (på träning) bättre fritt följ än någonsin med en korrekt position (förut har han haft en tendens att halka fram pga intensitet). Inte fått till det lika bra på tävling, han är känsligare för min sinnesstämning och saknar mycket av den grundträning jag gett Kaiju, och vi har tävlingstränat en del i år vilket krävs med honom - men inte tillräckligt. Jag tappar honom lite, dock är han stabil och utför alltid alla moment. Kan bli lite för entusiastisk men det gör inget. Jag vet vad jag gjort fel när det händer. Blir nyttigt att flytta upp en klass nu till våren, startklass var lite för tramsigt för Jin. Ska bli kul att testa ettan med Kaiju också. Feng skulle startat agility och lydnad men det blev inget av. Nästa år blir det lite lydnad men vi skippar agility eftersom hon kommer vara vallhund på heltid, jag ser ingen anledning att slita mer på henne fysiskt än vad det kommer göra. Jag är nöjd med mig själv som genomfört 20 tävlingsstarter! Det är egentligen inte riktigt min grej, men jag har bitit ihop och tagit mig ut på banorna. En början är bättre än ingen. Som avslutning på det här året har vi fått två nya familjemedlemmar, två små kattungar. Nu är fördelningen lite jämnare, fyra vovvar och fyra katter. Ser fram emot ett spännande 2018!

TiaAce
2017-12-19 04:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det har varit ett harlgit ar…. i slutet av 2016 fick vi antligen hem var forsta Aussie. I detta ar sa har hon lart oss sa mycket, har varit jatte jobbig men samtidigt alldeles underbar. Utan henne hade vi inte traffat sa manga underbara personer. Och utan henne hade vi inte fatt hem Dixie. Jag har lart mig sa mycket i traning och agility och kan verkligen inte vanta for nasta ar. Sa mycket kul att se fram emot.

Fisherling
2017-12-19 15:05
#3

2017 har varit ett fantastiskt hundår, även om det haft sina toppar och dalar. 

Tinja har tagit titlarna RLD N, RLD F och LD1, gått från debut i Agility till Agility klass 2 med 2 pinnar i Hopp och 1 i agility samt en SM-pinne i lag. Vi har smakat lite på vallning och börjat komma igång på riktigt med sökträningen som jag hoppas hoppas kunna debutera i till nästa höst. 

2018 kommer bli spännande! Tinja ska upp i klass 3 agility, vi fortsätter skojtävla i Rally och ser hur långt vi kommer, Lydnad klass 2 kanske det blir någon start i också för att testa hur det känns. Det kanske även kommer hem en valp senare på året också?? Vi får se!

Personligt har 2017 varit blä. Eller mest ekonomiskt. Strul strul strul.. Hoppas på att kunna starta eget under 2018.

Upp till toppen
Annons: