Annons:
Etikettagility-klicker-freestyle-rallylydnad
Läst 673 ggr
Jetaime
12/27/17, 3:43 PM

Mål och planer 2018!

Skulle vara kul att höra vad ni har för nya mål och planer inför 2018! :) 

Kan vara allt ifrån vardagssaker till träningsmål eller till lite större tävlingsmål! :)

Annons:
MTVinga
12/27/17, 5:49 PM
#1

Hade varit kul att kunna starta i Startklass till hösten. Och träna för start i brukset i framtiden. Troligtvis kommer det bli någon kurs i nosework 2018. Hade varit roligt att prova agility med men får se om det blir till hösten eller nästa vår.

Fisherling
12/27/17, 7:36 PM
#2

Agility: Gå upp i klass 3 i både hopp och agility, samt plocka SM-pinnar med laget.
Rally: Ta titel i Avancerad, starta i Mästarklassen
Lydnad: Starta en klass 2-tävling
Freestyle: Gör ett program, och kanske testa att tävla, se om vi tycker om det 😃
Sök: Fortsätta träna regelbundet
Vallning: Tjäna ihop tillräckligt med pengar för att ha råd med privatlektionerna

Mycket tävlingsmål, men jag fungerar bäst i hundträningen om jag har ett mål och måste sätta det vi lärt oss på prov. 

Om hon sätter mycket päls i vinter kanske jag vågar mig ut på en SBK-utställning 🤪

Vardagssaker så ska jag kontakta fysion igen så fort Tinja kommit ur skendräktigheten för att kolla om jag varit duktig med stretching och muskelbyggande. Om hon ger tummen upp ska Tinja röntgas om.

LinDajSon
12/28/17, 9:14 AM
#3

Vallning. Rosta av Feng, valla in fåren, se vad vi kan åstadkomma efter det. Starta upp med Kaiju, det blev ju liksom knappt en tändning det lilla vi gjorde när han var ett. Inga tävlingsmål, inga inplanerade kurser, vi ska bara njuta av livet på vischan. Ska klämma in lydnad och rally också, men det är inget vi kommer stressa med.

Jetaime
1/2/18, 4:01 PM
#4

Hm.. Målen får jag nog ta och fundera lite till över faktiskt… när det kommer till tävlings- och tränings-mål… Jag har ärligt talat inte funderat så mycket över det än. Återkommer ;)

Men vi kommer ju att få lite tillökning i februari i alla fall, och det är väldigt stort, såklart!

jultor
1/2/18, 5:56 PM
#5

Agility: Starta en hoppklass i agility och kanske en agilityklass om vi hunnit träna in kontaktfälten.

Rally: Börja med nybörjarklassen och bli klar med den.

vallningen kan jag inte direkt sätta upp några mål då jag inte är så kunnig inom det än, men vi ska iaf åka och valla på gårdsbacken och bara ha kul och lära oss så mycket vi bara kan om vallningen! 😃

Alexandra-S
1/15/18, 12:17 PM
#6

Vi hade tänkt debutera i HtM ett par dagar efter hans 1årsdag i juni men vi får se hur det går nu när jag brutit foten och inte kan träna. Vi hoppas på att ha kommit upp i klass 3 inför USM i augusti för jag vet att jag nog är den enda tävlande i klass 3 där i år så då blir vi direktkvalade till SM 2018, haha! Vore kul att få starta där hans första tävlingsår! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Annons:
Upp till toppen
Annons: