Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1233 ggr
Jetaime
3/2/18, 10:38 AM

Negativa tråden Mars 2018.

Här går det bra att dela med sig av allt negativt som händer!

Annons:
MTVinga
3/2/18, 7:58 PM
#1

Lilla fröken har börjat dra på hare. Någon som har bra träningstips för att få stopp på odågan?

Jetaime
3/2/18, 8:34 PM
#2

#1 Långlina? Så hon inte får en chans att sticka.

MTVinga
3/2/18, 9:13 PM
#3

#2 Det har jag tänkt prova. Men det är så jäkla bökigt att gå med i skogen när vi inte går på en stig. Vi kommer snurra in oss i alla träd. Men det är väl bara att göra. Hon är nästan aldrig kopplad den där lilla. Vi är lantisar.

LinDajSon
3/2/18, 9:25 PM
#4

Höll Feng kopplad i typ två månader när "pröva vingarna/jaktfasen" slog till. Får de inte chansen att självbelöna så brukar diverse sådana saker det dö ut av sig själv. Samma när jag haft hundar som inte velat gå in efter promenader vid typ samma ålder. Koppel på och in genom dörren utan att stanna till, problemet löst. :p

MTVinga
3/2/18, 9:37 PM
#5

#4 tack för tipsen båda två. Jag får väl skärpa mig och hålla henne kopplad mer. Vi har inte inhängnat på gården. Öpnnar bara dörren. Men så länge det är mörkt så hittar hon inga harar. ;-) Upplevar att de gångerna det har hänt att hon går på synintryck. Hon spårar inte upp dem.

Jetaime
3/7/18, 4:37 PM
#6

Vädret! Och att man intekan träna agility ute för tillfället. Och att jag inte har pengar att lägga på att träna inomhus… Suger att vi förmodligen knappt kommer hinna träna något innan nästa tävling… Vi har typ tränat agility 3 ggr detta året varav typ en gång på en ordentlig bana.. :((((

Annons:
Jetaime
3/12/18, 4:17 PM
#7

Jag får inte riktigt ihop, rent logiskt, hur Timi kunde vinna Årets Agilityaussie över Zuki. Jag säger absolut inte att han inte förtjänar det, för dom är grymma. Men kollar på tex på sagiks listor så har Zuki ett par hundar poäng mer än honom (sen har dom nån bonuspoäng för SM). Dom har större startfält i XL men han har inte lika bra placeringar som Zuki. Vi skickade in i princip bara 1a placeringar… där var någon andra placering med större startfält som gav mer poäng än en 1a placering mer mindre startfält. Jag har räknat på det själv och får inte ihop poängen ändå. Så himla störigt.. Men men, bara att gilla läget.

MTVinga
3/12/18, 6:28 PM
#8

#7 kan du inte maila sask och fråga hur de har räknat? :)

Jetaime
3/12/18, 8:27 PM
#9

#8 Det är ju skitsamma egentligen, bara så störigt liksom.

LinDajSon
3/12/18, 8:32 PM
#10

Jag kan be Henrik kolla på det :)

Jetaime
3/12/18, 8:47 PM
#11

#10 gärna, om du vill:) finns säkert någon logisk förklaring… Räknas tex. Kvalloppen på SM? Eller bara finalen? Kan inte riktigt tyda det i reglerna…

LinDajSon
3/12/18, 8:52 PM
#12

Vad jag förstår så hade han generellt större startfält vilket ger höga poäng trots lägre placeringar, men sen så låg den stora skillnaden i placering- och deltagandepoäng på SM. Han hämtade in typ 20 poäng där och det är de 20 som skiljer mellan era hundar i resultatlistan. Med förbehåll att jag kanske inte uppfattade alla detaljer, min karl är numera mer insatt i alla hundsportgrenar än vad jag är, haha..

Jetaime
3/12/18, 9:03 PM
#13

#12 Skiljer typ 10p. Tråkigt att man ska förlora på för litet startfält… men då är det väl SM som skiljer med tanke på att han fortfarande har större startfält och ändå låg Zuki ett par hundra poäng över honom på sagiks lista. (Där räknas inte inofficiella tävlingar som tex. SM) När jag räknade på det inkl. SM så fick ändå inte ihop dom poängen dock. Men som sagt, det spelar ju egentligen ingen roll… bara jag som har svårt att släppa det.

Annons:
LinDajSon
3/12/18, 10:01 PM
#14

Hittar du något knepigt i reglerna så meddela de ansvariga, det är ju inte något som inte går att ändra på till nästa år om något verkar helt tokigt. :) Jag slängde visserligen bara ett snabbt öga på poängen men jag tror faktiskt att det skiljde ganska exakt 20, har du räknat själv på vilka siffror båda hundarna har? Vad kom du fram till?

LinDajSon
3/12/18, 10:43 PM
#15

Mitt misstag, det skiljer 10 poäng men SM- poängen gav 20 poäng extra till Timi vilket avgjorde. Om han inte haft de 20 så hade Zuki istället vunnit med 10. Så det var tight över mållinjen, bra presterat av er! :) Nästa år tar du hem det.

Jetaime
3/20/18, 7:15 AM
#16

Tänkte åka och träna på klubben idag, nu när snön börjat försvinna och det torkat upp liiiiite. Så vaknar man till ännu mer snö:((((

Upp till toppen
Annons: