Annons:
Etikettaussieprat
Läst 810 ggr
Jetaime
2018-05-14 12:56

Vakt!

Nu har jag ju redan en väldigt vaktig aussie… Som alltid tar på sig rollen som första vaktare både hemma och när vi är någonstans. Men jag minns inte riktigt när det började så att säga.. Xena reagerar sällan på något, inte ens när Zuki vaktar på ljud eller så.. Kan ligga och sova, kollar lit,e kanske lyfter på huvudet som mest, trots att Zuki tokskäller och rusar upp. (Ganska skönt när man är van vid Zuki :P)

När började era aussies vakta?

Annons:
MTVinga
2018-05-14 16:48
#1

Vinga började väldigt tidigt med det. Tre-fyra månader kanske. Kan det inte vara för Xeana lämnar över det ansvaret till Zuki?

Fisherling
2018-05-14 17:00
#2

Skulle inte påstå att Tinja vaktar så värst. Om man inte räknar ett eller två "boff" och att kolla på dörren och sen mig då och då.

Jetaime
2018-05-14 18:47
#3

#1 Jag kan liksom inte minnas att Zuki inte vaktat. 

Kan kanske vara så men oftast tycker jag att  två hundar med vakt triggar varndra ganska mycket :P

LinDajSon
2018-05-14 22:19
#4

Hm… De två av mina som v a k t a r har nog gjort det sedan de var små tror jag. De andra två kan väl på sin höjd larma men det ligger inget allvar i det. Hade de inte haft de andra två som drog igång så hade de nog inte ens larmat.

Jojsan
2018-06-04 12:32
#5

Min började vakta vid 9 månaders ålder. Innan det vaktade han inte mycket. Men vakta och vakta, han skäller på folk innan de kommit in på gården, så fort de är inne så blir han jätteglad och de blir hans nya lekkamrater istället. 🤪

Upp till toppen
Annons: