Annons:
Etikettaussieprat
Läst 1367 ggr
zkipper
2019-03-28 22:03

Passar denna ras mig?

Hej!

Jag är en tjej i tonåren som under senaste året gått i tankarna på att skaffa en aussie! Jag har folk i min släkt som har aussies och har alltid tyckt att dem hundarna varit fina och haft god arbetsvilja. Jag har senaste 2 veckorna läst en hel del och fått reda på mycket bra att veta men vill ändå fråga lite här!

Min första fråga är hur du tränar och aktiverar din aussie? Har du möjlighet att vara med hunden hela dagen eller har du jobb/skola?

Jag hade tänkt mig mig en plan på ungefär 2 timmar aktiv träning både mentalt och fysiskt för hunden i framtiden, plus en massa härliga och lagom utmanande promenader i skog och i mer stadsliga områden. Även en bra träning från ung ålder med passivitet så hunden får vilo-tillfällen, en bra balans är det jag är ute efter helt enkelt. Jag har även den turen att ha korta skoldagar och släkt och vänner till hjälp som är hundvana. Kan det låta som att aussie kan passa mig?

Hur stort är problemet som jag läst om med deras mentalitet? Vad är extra viktigt att fråga uppfödaren och kennelägaren om?

Är det något annat som är viktigt att veta om aussie's som många sällan säger?

Tacksam för svar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: