Annons:
Etikettaussieprat
Läst 1006 ggr
Frida B
10/19/19, 10:15 PM

Svansig fundering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon härinne som har en aussie helt utan svans? Neville har så gott som ingen svans. Letar man efter den kan man känna någon kota som sticker ut men inte mer än det.. Har bara hittat med stumpar, men dom ser man ju. Detta är verkligen noll synlig svans.. Vad säger utställningsdomarna om detta tro? Kommer ju ställa honom någon gång eller två, kommer dom hissa eller dissa? Är inte van vid hundar utan svans… Haha! (Ursäkta för den ytterst ocharmiga rumpbilden)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Fisherling
10/22/19, 8:28 AM
#1

Vem vet. Asni fick kommentaren ”kort steg” och hon travar som en jäkla travhäst med milslånga steg. En annan fick nerdrag för ögonfärgen som inte ens ska dömas. Och när valpar får ”ej färdigväxt” som negativ kommentar undrar man hur de tänker. Jag skulle inte bry mig för mycket, för i min erfarenhet så följer domarna mer sin egen smak än standarden. Exteriörbeskrivningen är bättre att satsa på.

Frida B
10/25/19, 6:50 AM
#2

#1 haha spännande. Nej jag bryr mig inte alls om utställning faktiskt. Men kan inte låta bli och vara nyfiken, spekulera lite i ämnet.. :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Turast
11/4/19, 6:42 PM
#3

Min aussies syster har typ ingen svans, nu har jag inte träffat henne som vuxen men som valp var det bara en rumpa liksom 😂 marcie verkade få extra lång svans som kompensation dock, ser ut som en apa

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Sugar Mist
11/5/19, 12:34 AM
#4

Jack har ju som sagt bara en kota eller så som svans- precis som Neville, och Jack är utställd med VG Nu har jag vänner som aktivt ställer sina aussies(och som hänger mycket i den ’delen’ av rasen) och tyvärr(beroende på hur man ser det) premieras ofta stubbisar över de med hel/halv svans, trots att de kanske är rent exteriört ’fulare’ än motståndaren med svans. Har pratat en del om det och kan bara komma fram till att de ser mer kvadratiska ut med stubb, och att den långa svansen ’stör’ den aspekten på exteriören, vilket gör att stubbisarna premieras. Utomlands är det dock vanligare att de som inte är kuperade/nbt föredras framför. Det är konstigt hur det kan skilja sig så.

-

Sugar Mist
11/5/19, 12:34 AM
#5

dublett

-

Fisherling
11/5/19, 2:32 PM
#6

#4 Vilket i sig är helt galet, eftersom aussien inte ska vara kvadratisk utan rektangulär 🤔

Annons:
Upp till toppen
Annons: