Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1078 ggr
Jetaime
0

Godkväll måndag 26/8!

Då var det måndag igen! För mig som jobbat helg innebar det ledighet! Och jag och Zuki har utnyttjat sängen till fyllo idag! Vi har inte gjort något vettigt alls, haha!

Det började med att jag sov över hos en vän inatt, som också har hund. Och runt halv 5 på morgonen blev det totalt kaos i det lilla rummet (han är inneboende, så vi kunde inte släppa ut hundarnai resten av huset heller). Hans hund var megajobbig och min hund, som aldrig är stressad eller beter sig så jobbigt, var riktigt jobbig! Det slutade med att jag gick upp halv 6 och tog bussen hem för att fortsätta sova… Och sen har jag och Zuki bara sovit, vilat, tagit det lugnt och inte gjort något särskilt idag! Skönt det också ibland :)

Vad har ni hittat på idag, och har nu några planer inför kvällen?

LinDajSon
0

Inget vettigt… bara promenader och lek. De har fått vila lite efter gårdagens äventyr, återhämtningstid är viktigt. :)

mingman
0

Min förkylning blir bara värre, så idag har jag legat till sängs. Min sambo har som tur var tagit hand om Fidel, annars vet jag inte vad jag gjort. Så jag har mest legat och tittat på Dexter.

Fidel har dock roat sig bäst han kunnat, genom att kampsaker till mig och föreslå lek. Genom att trycka upp sakerna i ansiktet på mig samt låta som en motorsåg. Stundtals har han också legat på mig och varit rätt mysig, men han är inte så bra på att respektera sjukdom. Haha.

Imorgon blir en hemmadag också. Detta kommer inte bli bra över natten. Sen har jag i alla fall bara en arbetsdag kvar innan jag börjar studera på heldistans, så då kan vi ta igen lite missad aktivering.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Jetaime
0

#1 Absolut! Kan vara rätt skönt det också ibland :)

#2 Känner också att jag har förkylning på gång, inte så kul, brukar dock klara mig! Återstår att se.

Zuki är väldigt bra på att "vara sjuk" med matte, men inte för många dagar förstås! Hoppas du mår bättre snart!

[Ebfotograf]
0

En lång promenad med besök i djuraffären! Ett riktigt helvete med två galna hanhundar, men Nox är förbi 20kg strecket!

Jetaime
0

#4 Måste se till att väga min lilla skrutt någon dag också! Tror dock hon ligger på runt 14kg fortfarande.

Tina
0

Nyss hemkommen efter 4 timmar på klubben. 🥵 Tidigare idag har vi bara promenerat och tagit det lugnt, haft en städdag. 🙂

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Jetaime
0

#6 Låter som en härlig dag :)

Ronja&Ila
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit iväg en sväng mitt på dagen till djurvilan och tänt ljus på gravarna sedan har vi varit hos en kompis en sväng, promenerat hem och sedan upp på hundklubben där Ila suttit i bilen medansvar matte hållit i Hundungdom. Efter de fick hon leka lite grann och sedan hem och nu ligger hon och sover under sängen ;)

EmmaVipEssi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag jobbade, efter jobbet blev det dock en sväng till skogen och en sandgrop där hundarna fick springa sig slut.. låg sedan ute i trädgården några timmar innan vi for upp till hundungdom och höll i en aktivitet för att sedan själv träna.. :)

[Ebfotograf]
0

Tog en långpromenad vid 17:00 och försökte träna agility vid 19:45, men så smällde spökåldern till som ett bombnedslag :(