Kurser/träningar i höst?
Har ni några kurser eller träningar i höst? Eller har ni kanske haft rätt fullt upp i sommar så ni tar lite vila nu? Skriv och berätta! :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Zuki och jag har en helhelg i vallning med Peter Bengtsson i Askeröd 19-20 oktober. Vi har endast vallat en gång tidigare och gick då en nybörjar-/introduktions-kurs även för Peter. Så det ska bli spännande att se hur lillan har utvecklats! :)
Sen väntar vi på besked om vi ev. kommer in på agility eller rallyladnad inom Trelleborgs BK. Hoppas på båda, men annars i alla fall agilityn!
Lydnaden kommer vi nog fortsätta träna lite själv än så länge.
Tyvärr inte! Inget som passar oss tidsmässigt eller erfarenhetsmässigt plus att det var alldeles för dyrt.
Annars så skulle vi kört någon agilitykurs, men eftersom vi inte är i fortsättnings nivå eller tävlingsförberedande så fick det bli en väldigt lat höst/vinter får våran del :/
Vi har haft en jätteskön sommar med massa vallning och spårning men väldigt lite lydnadsträning. Har skärpt till oss nu och precis börjat på en tävlingslydnadskurs, samt att vi är på klubben varje tisdag och torsdag då det är träningskväll. Skönt att vara tillbaka till vardagen faktiskt, jag blir så lätt ostrukturerad under sommaren när man kan ta allting som det kommer.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
#2 Jo, det är synd att det ska vara så dyrt att gå på kurser.. särskilt när man inte har så mycket pengar. Jag vet inte ens om jag har något jobb till hösten, men lite kul måste man få ha… Hmm.. men är du medlem i någon brukshundklubb kan man ju alltid åka dit och träna ändå, även om man inte går någon kurs :)
Jo det är lite jobbigt att inte ha jobb ;) Åker då och då till klubben men, inte ofta då jag är omyndig och föräldrar inte har tid. Otroligt tråkigt, för vi skulle komma längre, all utveckling sker på klubben! En vacker dag kanske? :)
#5 Åh vad trist! Men man får väl försöka göra det bästa av det :)
Jag och Vix (som nu är 19 veckor), har precis avslutat en mycket givande valpkurs. Instruktörerna funderade på att utöka kursen för gruppen eftersom de tyckte att det var så trevligt gäng. (När valparna är ca 6-8 månader). I sådana fall blir det mer mot spårövningar, slyngeltankar och prat, lite vardagslydnad och att bara umgås. Tror det kommer vara mycket nyttigt för 8-månadersmonster!
Fidel och jag börjar på fredag på en kurs med inriktning tävlingslydnad. Ska bli riktigt kul. Jag behöver lära mig.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#8 Kul! Gick en liknade med Zuki i början av sommaren (råkade egentligen mest halka in då jag tänkte gå en vardagslydnad… och nu ska vi debba i september!)! Helt nytt för både mig och Zuki :)
#9, ska bli så roligt. Vi lär inte debutera förrän nästa sommar, men ska bli grymt spännande. Han har ju kapaciteten, det är snarare jag som behöver lära mig hur jag ska lära Fidel. Han kan vara lite klurig att motivera då han inte är så matintresserad. Lek - och allra helst bollar - funkar bäst, men då går han ju upp i varv. Ibland för mycket. Jag har mailat lite med instruktören, och hon verkar väldigt bra, så detta ser vi mycket fram emot!
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Jag ska gå en clinic i vallning i samband med höstens trial, sedan ska jag köra lite rallylydnad med Jin och Feng tänkte jag då det finns en sådan träningsgrupp här. Försöker komma igång ordentligt med viltspårandet igen också, tänkte leta upp domare och ge oss på championatet.
(mitt första meddelande här på sidan. hej hej!)
Vi ska gå en spårkurs och en freestylekurs. Ska bli jätteroligt!
"På natten är alla katter svarta"
#12 Kul! Välkommen! :)