Onsdag förmiddag 28/8!
God förmiddag allihopa!
Idag är det varmt! Iallafall här nere i södra skåne. Så nu under dagen kommer det nog framförallt bara bli smårunder och lite bus, sen funderar jag lite på att lägga spår ikväll. Dom senaste spåren vi gjort har gått så kasst, men nu var det ett par veckor sen sist så vi får se hur det går (om det inte blir ändrade planer!).
Vad har ni för planer idag? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Långpromenad, funderar på ett klickerpass och spår för båda hundarna :)
Idag har jag tänkt släpa med husse ut i skogen! 😃 När han kommer från jobbet brukar han gå ut i garaget och jag åker iväg på hundbestyr. Idag har vi bestämt att vi ska göra något tillsammans när han kommer hem, men jag vill ju ändå träna hund så han får glatt hänga på på spår och uppletande. 😈
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Här har vi haft en lång sovmorgon (som vanligt 😃). Hade tänkt lägga ut några snuslådor fulla med sliskigt godis, som snart blir dåligt, ute på gräsmattan som han skulle få hitta. Men tiden gick åt att städa istället, så det fick bli pälsvård och hantering istället.
Om en stund ska vi åka till svärmor och springa loss på gården. Det är ju som sagt väldigt varmt här i Värmland också så älven kanske lockar lite :)
Våran morgon började med att Ila kräktes, hon har tuggat i sig en sladd och de var småbitar. Så oron sätter genast igång att hon ska bli sjuk. Ringde och rådfrågade veterinär så fick bra tips b.l.a sparris, det ska tydligen linda in dom små vassa "vad dom nu heter" trådarna. Så slängde mig på cyckeln och köpte sparris. Fick i henne detta.
Hon mådde nog dålig på förmiddagen ville inte alls äta och dricka, Men nu på eftermiddagen har vi faktiskt busat lite smått och hon är precis som vanligt! Men forsätter att ta det lungt idag, kanske lite klickerträning!=)