När det går sådär löjligt bra..
Åh, måste få lov att dela med mig av mitt och lillans spår idag! Det gick sådär underbart bra idag, nästan så man blir tårögd (särskilt med tanke på hur kasst det har gått dom senaste gångerna, nästan så man var beredd att ge upp det där med spår!)
Vi kör än så länge bara godisspår och det är dessutom jag som lägger ut spåren (vi har inte kommit längre än så..) men hon fixade ett perfekt u-spår med ca 30 min liggtid utan några som helst problem. Störning av en vattenspridare på åkern bredvid som var lite konstigt, och massa fåglar på åker och lite skit här och där samt att dom sköt inte så långt ifrån.
Åhhh! Så härligt när det går bra ibland också! Man blir så stolt i lilla mattehjärtat!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
En av de bästa känslorna som finns är nog när man är stolt över sin hund! 🙂 Tåss och jag tragglade också mycket med spårandet när han var ung, plötsligt släppte det bara och nu går det som på räls.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
#1 Gick superbra innan, men sen för ett par månader sen så bara gick det inte alls längre! Så dom senaste 4-5 gångerna har gått riktigt dåligt, vi har fått avbryta och åka hem igen. Liten svacka där bara, men gud så stolt man blir när det går bra! ;)
Härligt!! Riktigt skönt med framgång :)
#3 Verkligen, kommer leva på det ett tag nu ;) Ikväll blir det lydnadsträning, hoppas det går lika bra där! :)
Härligt när det går bra! 😃
Hur gick lydnadsträningen?
#5 Hihi, ja underbart!
Det gick helt okej :) Vissa moment sitter super, medan vissa är lite si-sådär. Vi måste till klubben också någon dag och träna hindret!.. Zuki tycker det är lite konstigt att man ska hoppa över det när matte går runt om ;)
#6 - Det går bättre med tiden ska du se! :D
#7 Jag är rätt nöjd såhär långt ändå, vi är helt gröna båda två och har nästan precis börjat :)