Hur ofta badar ni + vilket schampo?
Hur ofta brukar ni bada era hundar, och av vilken anledning?
Samt vilket schampo brukar ni använda, och hur tycker ni att det fungerar?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
För tillfället när dom luktar för mycket, eller vid utställningar. Använder K9 schampoo + balsam. Funkar riktigt bra! Ren och go päls :)
Nästan aldrig.
Det har väl hänt om han luktat bajs. Bokstavligt talat. Han har blivit tvättat tre gånger under sitt nio månder långa liv. Vi använder också k9 om han behöver rengöras.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Jag badade Zuki någon gång som liten, mest för att vänja henne vid det för att undvika att det skulle bli jobbigt sen när hon blev äldre. Men det har inte varit några problem med henne :) Sen badade jag henne nu för någon vecka sen också för att hjälpa till att påskynda fällningen!
Använder precis som #1 och #2 K9, schampo + balsam, är väldigt nöjd! (funkar även superbra på katten som är väldigt känslig i huden)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
När jag badar Opsis använder jag ett schampoo från biltema, inget fancy här inte!
-
Badar när det behövs, dvs om han luktar illa eller så. Blivit några gånger nu första valptiden bara för att han skulle vänja sig vid duschningen+föningen. Jag använder schampoo och balsam från Espree. Räcker hur länge som helst.
Vid behov, annars ca två gånger om året. Använder K9 schampoo och sen K9 balsamspray när jag borstar dem efter bad.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Vid behov kan väl sammanfatta det. 😛 Använder sedan ett tag tillbaka Nature's specialties och undrar om jag någonsin kommer kunna använda något annat sedan dess. 😃
//Lina
Jag duschar dem nån gång på hösten och nån gång på våren. Använder Lactacyd eller bara vatten.