Helg igen! 31/8-1/9
Godmorgon! Ja då var det minsann helg igen! (och dessutom sista dagen i augusti!) Jag är tyvärr arbetslös för tillfället så för min del gör det mer eller mindre skillnad på vardagar och helg.
Jag har precis varit och duschat och ligger och funderar på vad jag och lillan ska hitta på idag!
Vad har ni för planer i helgen? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Eftersom höstterminen drar igång på måndag så ska vi packa oss in i bilen och åka till Värmland någon gång under helgen! :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
#1 Vad sent ni börjar! (tyckte jag läste någon stans att du gick på gymnasiet?)
#2 Stämmer mycket väl att jag går gymnasiet! Vi har haft 3 veckors praktik som vi fått ha när vi vill på lovet, därför börjar vi senare. :)
Bloggar om hunderiet
#3 Ah okej, härligt :)
Hundarna ska ut på åkern var för sig för att leka av sig, lite kort ska knäppas efter nästan 1 månads uppehåll ;) Nya grannarna flyttar in idag, så blir att hålla sig undan. Dom har en hund också, väldigt roligt.. Kollar på staket, så man kan ha hundarna lösa och inte i koppel!
Ska jobba lite idag också, så man får det gjort ;) kanske ett klickerpass på kvällen :)
Jag sitter ensam i huset, mina föräldrar har lånat min bil ut till vår husvagn över helgen. Deras bil har nämligen pajjat totalt så de väntar på en splitterny som håller på att tillverkas i typ Tyskland just nu. Såååå jag känner mig lite fast här hemma, haha. Man blir så bortskämd med friheten en bil ger. Men jag ville vara snäll och låna ut den till dem, så jag får gott försöka hitta på något här i närheten…
Jag tror att jag ska dra med mig hundarna in i miniskogen vi har tvärs över vägen och lägga små godisspår. Är bara rädd för alla fågel- och möss/råttkadaver jag kommer hitta där. 😐 Vi har så nedra mycket mördarkatter som jagar i den lilla skogsdungen. ;)
Är också i princip arbetslös (extra timanställd på en skoaffär, jobbar några få timmar i månaden) så jag ska söka lite fler jobb. Sökt 8 stycken de senaste dagarna… Seeeeen väntar jag på att min filosofikurs på universitetet ska dra igång också! That's it. :)
Idag var jag skrivare för klubbens patrull lägre tävling. Gick upp vid 05 så jag orkar nog inte hitta på nåt mer idag. 😃
Imorgon ska vi flytta fåren till en annan hage, de är på sommarbete just nu och har två hagar som de växlar mellan. Snart dax för de att komma hem inför vintern. 🙂
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
#5 Hoppas det löser sig med dom nya grannarna!
#6 Hoppas vi båda får lite mer flyt snart i vårt jobbsökande! Jag hoppar också bara in lite extra när det behövs nu… under lågsäsongen. (Hund&katthotell) Då det inte finns så mycket att göra just nu..
#7 Förståligt! :)
Och låter superkul med fåren. Synd man inte har tillgång till ett eget gäng ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jaaaaaag har haft sjukt tråkigt idag, så gick ut i trädgården med Opsis och tränade på kommandon så som Sakta/Försiktigt, Stanna/Stopp och Ligg/Ner, vilket gick hyfsat, med tanke på att de skälldes, stojades m.m. i grannhuset, som ni ser i videon vänder han huvudet ganska många gånger, menmen, allt kan man inte kräva av honom :)
-
#9 Kul! Duktig han är :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Själv har jag precis klippt ihop en film på Zuki när hon var valp. Bara en kort snutt, man man vill typ bara plocka upp den lilla sötnosen och gosa söder henne :')
Vi sitter i bilen på väg till Forshaga, ingen kommer vara gladare än Win när vi är framme!
Bloggar om hunderiet
Idag är lillan pigg och matte är motsatsen till pigg. Hon höll på att böka runt och resa sig upp en massa i sängen och gick tom upp, så tänkte att hon kanske behövde gå ut. Gick upp och släppte ut henne då vid 7, så går det lilla monstret ut på gräsmattan och strääääcker på sig!
Jag har knappt sovit nånting inatt, då mina visdomständer är på gång, och har bestämt sig för att döda mig. (Jag klagar sällan över sånt som gör ont, men fy f*n… usch!) Får försöka ta mig ut och aktivera lillan och sen krypa tillbaka ner under täcket igen.
Vi gick ut och tränade lite Hopp-över-hinder-hämta-sak-hoppa-tillbaks-lämna-sak(Hos oss kallat- Apport) men vi fick gå in efter 1 hopp och ta på färgstarka kläder och en neonorange sele(Vi bor i skogen) då jaktskott hördes. Opsis fick en 4a på skott i sitt MH och lyckligtvis reagerade han inte ett smack på jaktskotten utan fortsatte jobba, vad glad jag blir😃
Har även bestämt att när jag får pengar igen blir det en tripp till Djuraffären för att köpa VoH då Opsen blir lite halvkass i magen av fodret och avföringen är så vispad grädde, väldigt mjuk så att säga. Så han får äta Standardt tills den 19'de, sedan ska vi köpa färskfoder!! Vad glad Opsis kommer bli, han har fått smaka lite av korvarna vi haft från och till och han har varit tokig i de, hihi.
-
#14 Härligt att han fixade skotten :)