Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1057 ggr
Jetaime
0

Favoritleksak?

Har er hund någon favoritleksak?
Någon leksak som dom blir extra glada när ni tar fram, eller som dom alltid springer och hämtar osv? :)

Jetaime
0

Hmm… Zuki har lite olika som hon gillar. Eller nej hon har ingen sådär wow-favorit. Men hon har säkert en 10 stycken som hon leker med medans dom andra bara mest ligger där liksom. Sen är dom som matte leker med alltid roligast klart.

[Ebfotograf]
0

Bollar, "road-kill" djur och grisen!

Jetaime
0

#2 Hihi, ja Zuki älskar också sina såna, särskilt räven och kaninen (Zuki har nog liiite för många leksaker..)

Sugar Mist
0

Skumgummi frisbeen och ett fårskinn vi fick med från uppfödaren.

Han blir helt till sig när jag säger "Vaaaar är frisbeen??!" och så springer han och hämtar den. Ligger den på ett bord eller i ett fönster springer han och hämtar mig och kollar på mig och frisbeen och typ "Däär!!!". 

Fårskinnet kommer inte fram så ofta, men när den gör det blir han som tokig, hihi.

-

mingman
0

Fidel har sin blåa vad-det-nu-är. Den är väldigt tuggtålig, lätt att bära och studsar oförutsägbart när man kastar den. Repet har dock blivit avtuggat, men det är ju lätt att ersätta om jag någon dag känner för det.

Annars blev han helt besatt i en pip-pingvin han hade, där hela kroppen var en stor "pip". Dock blev han verkligen tokig av den, så vi lade bort den ganska snart.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Jetaime
0

Zuki kan även hämta en särskild leksak när jag säger "Gå och hämta … " ;) Och det antar jag väl är hennes favoriter då eftersom hon lärt sig dom.

[Ebfotograf]
0

Brukar säga till Nox att välja leksak när vi ska träna, han väljer alltid den han tycker är roligast för stunden! Då kan han jobba!! :)

Jetaime
0

#7 Haha, åh vad gulligt! ;)

Anibaz
0

Smilla är inte så förtjust i leksaker, men det som går hem är en kamptrasa jag gjort av gamla lakan. hon leker dock aldrig själv, utan jag måste trigga igång henne och kampa med henne. Då kommer mördaraussien fram!

MikkansBuse
0

Här hemma går det åt det mesta av leksaker. Han har en speciell pipkrokodil som är lite mjukare fast ändå hållbar. Den kan han gå runt och pipa med hur länge som helst. Den ligger ganska ofta undangömd, spec på morgonen då han ska röja lite ;)

För en dryg vecka sedan köpte jag en ny leklåda och ha hans grejer i. Den får man också ställa undan då han roligt nog leker mer med den än leksakerna som är i *ler stort*

mingman
0

#9 - Vad bra att hon leker med dig i alla fall.

Fidel är väldigt bra på att leka själv. Han brukar kasta med saker, och bollarna släpper han, väntar tills de rullat någon meter och sedan kastar han sig över dem. Väldigt underhållande faktiskt.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/