Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 904 ggr
Jetaime
0

God eftermiddag! 2/9

Idag är det höst! Blåser som tusan där ute och regnar med jämna mellanrum! Zuki och jag har dock ändå varit på klubben och tränat lydnad :) Vi var helt ensamma med att träna sådär på förmiddagen.

Har dessutom lite krig med min dator här hemma, då det är något slags glapp i kontakten så den inte vill ladda! Irriterade!

AHhh! Hur som helst hoppas ni får en superbra dag :)

Tina
0

Skönt de gånger man är ensam på plan, tycker jag. 🙂

Idag började jag min nya kurs (skolkurs alltså, inte hundkurs 😉) så hittills har vi gått en kortare promenad och tränat ett 15 min lydnadspass. Ikväll har vi tävlingslydnadskurs!

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Jetaime
0

#1 Jag hade faktiskt inte haft något emot lite andra där idag, hade behövt störningen (eller kanske inte jaaag, men Zuki) ;) Men rätt härligt ändå!

Sugar Mist
0

Jag har varit i skolan hela dagen och precis ätit mellis och nuvska jag till paddocken så får vi se vad vi gör där.

-

mingman
0

Jag började läsa vid högskola idag. Dock heldistans, så jag har varit hemma i mitt sovrum vid datorn. Till stor del har dagen gått ut på att bekanta sig med plattformen, klasskamrater och kursen. Det ska bli riktigt spännande.

Vid lunchtid gick vi ner till rastgården. Det kom en Shiba men hon var inte särskilt förtjust i att leka med Fidel, han var nog lite för framfusig. Men vi hängde i rastgården och kastade boll och tränade lite lydnad - inkallning och fotposition. Kursen vi går är riktigt inspirerande. Jag vill verkligen komma tillbaka nästa vecka och visa vad vi tränat på.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Sugar Mist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fick för övrigt redan på att Opsis halvsyrra(Blue Alert's Zaragoza) blev med sin matte Birgitta Danska Mästare i Lydnadsklass III!!! Grattis till dem!!

-----------

Jag och Opsis började lite smått med vänsterposition, platsliggning och trippa bredvid mig(Fotgående?) och vi fortsatte idag och jag tycker det går hyfsat för att bara tränat i ca. 1 dygn.

-

[Ebfotograf]
0

Igår fick det bli lite Rallylydnad, Diablo fick fortsättningsskyltarna och Nox avanceradskyltarna bara på vänstersida då höger är under träning ;)