Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 600 ggr
Jetaime
1

Godkväll onsdag 4/9!

Godkväll allesammans!

Både igår och idag har Zuki fått ha vilodag då hon varit lite halt sen hon trasslade in sig i kopplet i måndags, så vi har INTE haft två roliga dagar… Hur som helst känner jag mig betydligt lugnare nu efter att ha pratat med en veterinär.

Så idag har vi inte gjort något speciellt alls.

Har ni hittat på något roligt med era små pälsbollar idag?

Sugar Mist
0

Roligt och roligt…

Igår körde vi uppletning av föremål, i detta fallet favoritfrisbeen som jag kastade ut i skogen för att han skulle leta.

10 min senare och fortfarande inget, så vi gick ut idag igen och inget ännu…. Blir ledsen då det är den leksaker han taggar mest på.

-

Jetaime
0

#1 Jajjemen! Har en känsla av att det kommer bli ännu roligare imorgon :D

Åh hoppas ni hittar den…

mingman
0

Vi har haft en förvånadsvärt aktiv dag, med tanke på att jag ännu är sjuk och har lovat mig själv att inte göra något alls idag.

Så först åkte vi och köpte ett regntäcke. De hade bra pris på hurrtas på djurmagazinet, så jag passade på. Jag tror hunden klarar sig fint utan, men jag kommer vara glad att slippa torka blöt hund i höst.

Sedan åkte vi till hälsfoderbutiken och köpte lite färskfoder. Han har varit lite tråkig i magen senaste dagarna, så kör på ett enkelt, milt färskfoder tills den lugnat ner sig, för att sedan återgå till hans vanliga barf.

Sedan var vi hemma och vilade, innan vi gick till rastgården. Fidel försökte springa ikapp en whippet. Det gick inte. När alla gått tränade vi lite lydnad och target. Jag tänkte pröva att belöna targeten med bollen, men han blev för övertaggad. Sen gick vi hem och då var klockan plötsligt halv åtta.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/