Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 849 ggr
Jetaime
0

Torsdag 5/9.

Godmorgon!

Zuki och jag ska strax åka med pappa in till Malmö för att hämta bilen som gått sönder och sen behövde han någon som körde den andra bilen tillbaka igen, så det blir dagens morgonaktivitet för oss. Perfekt för Zuki som behöver vila, men som ändå kan följa med!

Vad händer idag? :)

mingman
0

Idag händer nog inte så mycket. Det känns som jag är obotligt sjuk, haha. Jag ska verkligen försöka ta det lugnt. Blir väl kortare promenader och lite jobb med targeten. Vill gärna ha någonting att visa på kursen imorgon, haha.

Sedan ska jag träffa mina kurskamrater ikväll. Flera i gruppen har hund, men Fidel får nog stanna hemma. Han vill bara leka med alla, och det känns inte som ett lämpligt tillfälle att träna passivitet. Dessutom löper en tik som ska komma.

Så jag hoppas att kräket accepterar en lugn dag. Imorgon blir det kurs, häng med min kusin och sedan hundvakt på kvällen, så då lär han få ut eventuell överbilven energi från idag.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Jetaime
0

#1 Njaaa.. blir kanske lite svårt att koncentrera sig på grupparbetet om hunden är överallt och ingenstans helatiden ;)

Tina
2

Kom precis in från en 5 km promenad där vi stannade vid vår ruta och körde uppletande, 3 föremål. Nu blir det inge mer skoj för lillgrabben idag. Nu ska jag plugga, diska och ikväll ska jag packa inför RM! Imorgon bär det av! 🙂

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

MikkansBuse
0

#3 Härligt! Lycka till!

Jobbade i natt så Jax har fått sovit med mig från 07 till 13.30 plus från igår kväll med sambon såklart. Han nöjer sig mycket väl att bara ligga i sängen, än! ^^, Blir inte så mycket nu på eftermiddagen innan sista tillfället av valpkursen som är i kväll. Då ska vi visa upp vår konst "snurra". :)

Sugar Mist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått konstaterat idag att jag har för lite brosk innanför knäskålen och därav får jag så in i h*lvetes ont ibland när jag går, så idag(eftersom läkaren knäckte hela benet) har jag tvingat mig själv och kräk1 att ha slappdag, och nyss tvingade jag honom att bli pirathund >:)

-

EmmaVipEssi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här blev det en sväng i skogen/havet på 2½h efter jobbet… riktigt skönt att kunna njuta av en fin höst dag.. :D

Jetaime
0

#6 Åh så supermysigt!