Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1451 ggr
emin
0

Typiskt er aussie?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni några skumma grejer som era hundar sysslar med?

Typiskt Vix är att ligga ner och käka sin mat ur skålen. Han är den enda hunden jag känner till som gör så. En annan grej han tycker om är att sitta mitt i rabatten och stirra, -fast han vet att han inte får. När han märker att jag ser honom så flyr han som en raket..."Vadå, jag gjorde inget!?" 😕

Skrattar åt honom hela tiden, så galet personlig hund. Men man brukar väl säga att aussies har humor? 😉

Jetaime
0

Helt underbart söt bild!

Hm.. kommer inte på nått sådär direkt som Zuki gör. Typ det sötaste som finns är dock när hon vrider på huvet när man pratar med henne! Det har aldrig några av våra hundar gjort innan, men kan tänka mig det är rätt typiskt vallhundar..

emin
3

#1 Okej, ja det gör Vix också, de ser så himla förstående ut då 😍

Kolla baraaaa: (Fasen vad liten han var, växer som ogräs…)

Jetaime
2

Hihi!

emin
0

#3 😍 Orkar inte. Så fin!

Sugar Mist
0

Något som är typiskt Opsis är att han kan ligga i duschen och när man kommer in och frågar vad tusan han gör så vänder han på sig som om han vill säga "gå härifrån" hehe, sedan brukar han och jag sitta och prata, hehheh.

-

Jetaime
0

Kom på en sak till som är lite märklig! Zuki ska väldigt ofta ligga under min säng (bara 20cm upp till madrassen) Så hon liksom ålar sin in en bit och ligger oftast med nått bakben utstickande… DET tycker jag är konstigt iaf!

mingman
0

Fidel är väldigt kommunikativ. Vill han något, gå ut eller ha middag tex, så skäller han, pockar på uppmärksamhet, och så snart du reser på dig springer han några meter mot köket. Stannar, ser om du följer efter, om inte springer han tillbaka och puffar till dig med nosen, oftast på handen. Sedan till köket tills du vackert går dit och förser honom med middag. Samma med utgång.

Dock har han inte utnyttjat detta. Han behöver verkligen gå ut om han säger till, och pratar han mat har jag oftast glömt eller varit lite senare än vanligt.

Han lägger sig också gärna vid vattenskålen och dricker liggandes. Det ser rätt knäppt ut. Men sån är Fidel.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Sugar Mist
0

#7 Desär med hunger och toa-akut gör Opsis med xD Gnäller, ylar, skäller, puttar, puffar och tvingar en till köket/altanen, jäkla smarta djur xD

-

vallhund
0

Så otroligt söt, suger ordentligt i valptarmen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Jetaime
0

Zuki brukar även börja "leka" (dra tassen i den så att den flyger i väg..) med vattenskålen när vattnet är slut, för att visa att vattnet är slut och att matte borde gå och fylla på ;)

#9 Ja, man blir troligt valpsjuk av gamla bilder!

Anibaz
0

Smilla ligger alltid med frambenen i kors, ibland kan hon korva ihop sig så hon ligger med huvudet på vartenda ben. Hon gillar att prata och när det är matdags informerar hon mig gärna.

[Ebfotograf]
0

Nox hälsar väldigt konstigt på folk som han älskar, han tar upp favoritleksaken och sedan gormar han och han ålar som en mask med hela kroppen ;)

https://www.facebook.com/photo.php?v=550361881652477&l=9023734613422771046 (får se om det fungerar)

https://www.facebook.com/photo.php?v=597087820313216&l=5204898037240310396