Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: lydnad-ipo-bruks-drag
Läst 679 ggr
Jetaime
1

Ännu ett lyckat spår!

_Kopierat från min blogg..
_

Som vissa kanske redan vet så har Zuki varit halt ett par dagar, sen hon ramlade ner från en mur, intrasslad i kopplet. Så förhoppningsvis inget allvarligt. Har pratat med veterinären osv. Men hur som helst. Hon har haft vila i fem dagar med endast korta koppelpromenader (dock inte haltat dom senaste dagarna, men lika bra att låta henne ta det lugnt för att vara på den säkra sidan). Meeen hur som helst, ni kan nog bara tänka er vilket odrägligt monster hon har varit. Understimulerad unghund och dessutom en aussie. Nej fy sjutton! Har aldrig sett henne som ett sånt monster tidigare ;).

Jag bestämde mig iallafall för att lägga ett spår till Zuki idag för att trötta ut huvudet lite. Att gå ett spår är ju inte värre än att gå promenad i koppel.

Oj, herrejösses så taggad lillan var! Jag hann knappt med! Undan gick det, och bra också! Hon skötte sig finfint. Fixade första vinkeln superfint och klarade andra streckan också riktigt bra. Andra vinkeln missade vi och efter att ha gått en sisådär 50 meter för långt insåg även jag att vi missat att svänga! Haha. Men det var bara att gå tillbaka och försöka hitta spåret igen och sen gick det som smort även sista biten. Sån duktig hund jag har ♥.