Helgen 7-8/9!
Jag har faktiskt inget särskilt planerat nu i helgen, tänkte ta den liten som den kommer (precis som jag gjort resten av veckan, haha!). Tänkte däremot träna lite lydnad med Zuki (vi får se hur det går när lillan vilat så mycket nu i veckan!)
Jaaa, så vad händer hos er i helgen? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Igår var Sixtens syster och hennes ägare och hälsade på, vilket var roligt! De har hunnit bli 19 veckor de små liven! <3
Jag försöker fortfarande ta kontakt med min vän och fråga om hon vill ta en långis med mig och lillkräket och storkräket, men hon verkar bortblåst.
Har klippt lite till på gräsmattan, gjort en sele och ett koppel till lillan och tränat lite inkallning med Opsis. Ska köra lite mer lydnad med honom senare, och imorgon inkallning och mer lydnad.. Kanske leta upp frisbeen också, och träna möte med hund beroende på om vi stöter på någon.
-
Det blev åtminstone lite lydnadsträning idag med lillan, och små promenader… Men så fick hon sånt ryck i trädgården i eftermiddags och haltade lite igen. Jäkla skit. Kanske ska lägga ett spår till henne imorgon om inte febern är värre!
Rallylydnad en kortis med Jin i dag om någon timme som avbrott i arbetet. Fått för mig att vi ska delta i KM här på lokala klubben (onsdag) och det kan ju vara bra att träna lite innan. Vi har inte tränat rally sedan kursen jag gick istället för valpkurs när han var sju månader men det blir säkert roligt ändå.
Vi hade en härlig dag igår ute i stugan i 3-4h å bara njöt, plocka blåbär å hundarna rejsade.. Sedan blev de lydnadsträning för den yngre..
å idag står pröva hundkapp idag så här ska hundarna få springa! ;)
#5 Låter supermysigt :)
I förmiddags spårade jag med Zuki, vilket gick super! Lillan var supertaggad! Skrev dock om detta i ett annat inlägg :)
Och nu under kvällen har vi varit ute och byggt om kaninburen. Då jag endast kommer att använda två burar till hösten så har jag gjort om kaninernas lägenheter, istället för en 2:a och en 1:a med sovalkov, så har dom nu fått varsen 3:a! Så en av kaninerna kommer bo på nedersta våningen och dom två som bor tillsammans i mellersta och sen har jag dom små facken där uppe i reserv (om någon behöver passning eller något)/till förvaring. Så kaninernas bostäder när dom flyttar in har nu mått på 250x70cm, pretty good! Vi är nöjda med vårt arbete, haha!