Godmorgon måndag 9/9!
Dagen för mig började med ett läkarbesök, men det fanns inget fel, som vanligt, utan jag bara mår kasst ändå. Ska bara vila och ta det lugnt. Vilket inte aaaalls är det jag har gjort dom senaste veckorna *holding sarcasm sign* Åh. Lite småless…
Hur som helst.. Zuki fick gå på morgonpromenad med min mamma, och dom har inte kommit hem än, så det är väldigt lugnt här hemma..
Har absolut inga planer idag men än att ta det lugnt, promenera med Zuki. Får se om vi orkar köra igenom lydnadsmomenten senare.
Hoppas ni haft en bättre start på dagen än jag!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Sitter på dagens enda lektion, historia. Normalt sätt har jag en 4 ½ h lektion efter lunch, men den är inställd idag.
När jag kommer hem ska jag packa, jag och Smilla drar iväg på första delen utav Canis klickertränar-utbildning imorgon bitti och blir borta tills på fredag.
Utöver det så står långpromenad och lydnad på schemat, iallafall för Arach. Smilla har bestämt sig för att lydnad suuuuuuuger, så vi får hitta på något annat!
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Jag sitter på mattelektion, är snorig och deppig, Vill bara hem till Opsen igen, och mysa och träna, min lilla ängel. Sitter och kollar kursutbud också, sitter och funderar om jag borde gå allmänlydnad eller om jag ska satsa på lydnadskurs, tror faktiskt det skulle gå bra att gå kurs med Opsis nu med tanke på hur långt vi kommit.
-
#2, kul att ni överväger kurs! Se bara till att det är en bra förstående kursledare så ska det säkert gå bra!
Själv har jag tagit skogspromenad med ett par vänner. Fidel var lite för het på gröten på kompisens kelpievalp tyvärr, men efter några tillsägningar lugnade han sig.
Imorse råkade jag impulsanmäla oss till en slyngelkurs som startar imorgon. Han är ju ett litet kräk numera, så jag kände att det var en bra investering.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#3 Jo, mejlar alltid innan och frågar om skällande hundar är okej osv :) --------- Opsis gjorde sitt allra första lyckade möte UTAN mutningar. Grannens blandis stod på deras trapp och stirrade ut Opsis som noterade henne men fortsatte upp på backen och mot huset, vad glaaad jag bliiiir!!!
-