Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettlydnad-ipo-bruks-drag
Läst 700 ggr
BettySue
0

God morgon!

Vad har ni för er? Själv sitter jag och tränar dold 4-minuters platsliggning. So far so good ;)

Jetaime
0

Ligger och käkar frukost medan lillan är ute och försöker få ut sin frukost ut sin aktiveringsleksak ;) Sen ska jag nog gå och duscha och senare idag ska jag försöka hinna med att träna lite lydnadsmoment med lillan innan vi ska iväg och äta tårta i Höör!

mingman
0

Jag spontananmälde oss till en slyngelkurs igår, så idag blir det slyngelkurs. Vi har 45 minuter resväg dit, en det ska bli ganska skönt att sitta på ett tåg och ta det lugnt.

Annars har vi inga stora planer. Vi får besök av en tjej  imorgonsom kanske vill byta lägenhet med oss, så jag måste städa och få lägenheten att kännas presentabel.

Dessutom har jag deadline på ett skolarbete på fredag. Ingen vila, och tyvärr inte jättemycket hund.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Sugar Mist
0

Jag har åkt på världens fökylning och är helt svag och ynklig så är hemma ifrån skolan. Nyss tagit en 1km's kissrunda och när jag skulle ta posten ser jag grannens hund sitta på trappen och glo på mig. Tog posten och började gå uppför backen och då hade hon fyttat sig 10m och satt vid grinden. Opsis skötte sig, såg henne och höll mun fram tills hon började skälla på oss, då satte han igång. Han skötte sig betydligt bättre än vad han brukar, skällde kanske samanlagt 8ggr, istället för hela tiden.

-

Michaela-N
0

Jag har blivit jätteförkyld så jag har tyvärr varit tvungen att vara hemma idag. Skulle ut med vovve men allt bara snurrade så han fick rastas bara. Mamma erbjöd sig att ta med honom ut på en joggingtur på ca 6 km när hon kommer hem, toppen att ha föräldrar som erbjuder sig att ta hand om vovve när man inte själv är på topp.

Jetaime
0

Zuki och jag åkte till klubben tidigare idag och tränade igenom lydnadsmomenten :) Dom flesta sitter nu! (dock har vi inte haft möjlighet att träna nått på tandvisningen, så hon kommer antagligen bli så glad att hon hoppar på domaren….) Hur som helst tycker hon linförigheten är lite trist, så kollar gärna på annat håll och kan bli lite ofokuserad, och under ställandet så blir hon förvirrad ungefär varannan gång och lägger sig ner, hah! ;)

BettySue
0

Lyra gillade inte heller linfärighet när hon var liten, men det var nog mitt fel mest. Jag tränade för långa pass. Vi gjorde om träningen och så blev det endast linförighet i 2 minuter, och så över på något annat. Nu tycker hon att det är jääättekul :D jag hade stora träningsplaner för eftermiddagen också, men det började regna så det blev mindre lockande. :P Tråkigt att alla är sjuka, hoppas det inte flyger över hit till danmark. Krya på er! Håller tummarna för solig eftermiddag imorgon!