Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 270 ggr
Jetaime
0

Godmorgon 12/9!

Här öser det ner iallafall, och det ser ut som att det kommer att hålla i sig mer eller mindre hela dagen, vi får se :).

Idag står det lydnadsträning på schemat för lillan. Ska se om vi ev kan låna bilen och åka och träna på klubben så vi kan få med alla momenten. Annars får det bara bli här omkring. Synd att man inte har BK närmre!

Sen tror jag att kaninerna ska få flytta "in" (dom bor i gräsburar nu med tak, och när jag skriver flytta in så menar jag i uteburen på ben) också, då det ändå bara regnar helatiden. Men får se där också.

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu under morgonpromenaden har vi tränat på att stå och att gå fint i utställningskopplet! Samt kört igenom en del av lydnadsmomenten, känns faktiskt rätt bra! Sen är det så otroligt skönt att kunna göra något med henne igen, eller att liksom bara kunna ha henne lös, sååån frihet! :)

LinDajSon
2

I dag ska vi åka ner till Fengs uppfödare och valla. En helsyster till Jin kommer också, så det blir rena släktträffen. ;)

MikkansBuse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I morse gjorde vi lite kontakt och stå övningar. Under loppets gång fick jag mig en liten skrattstund, som alltid när man har aussie! 😃Mer finns på bloggen 🙂 www.aussienjaxen.blogg.se

Det ska väl bli lite mer stå övningar och lite inkallning under dagen.

mingman
0

God morgon!

Imorse var Fidels mage olycklig. Den knorrade och lät och höll på i flera timmar. Vi gick ut, han åt ohyggliga mängder gräs, spydde upp det, men magen fortsatte. Till slut fick jag i alla fall i honom lite mat, så då lugnade sig magen.

Nu får han lite mildare mat några dagar (vi barfar) och får börja med sitt ph-balans-pulver igen. 

Så vi åkte iväg till hälsofoderbutiken och köpte några korvar färskfoder till honom, så får han klara sig utan ben och annat svårsmält några dagar. Sedan kör vi några kycklingdagar innan han förhoppningsvis är tillbaka på vanlig mat med glad mage. 

Annars ska vi ta det ganska lugnt idag, är planen. Kanske köra lite target och ta en längre promenad senare ikväll. Får se hur pigg valpen är, just nu känns han väldigt nöjd med att bara ligga och ta det lugnt.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[Ebfotograf]
0

Har gjort riktigt mycket idag, lika bra att göra det när skolan är full rulle nästa vecka då man mår mycket bättre! :) Har kört flera rallylydnad- och trixpass. Gick riktigt bra! Nox är ofta borta, flera tikar som löper med all säkerhet. Men han är otroligt fokuserad endå! 

Imorse så tog jag ut Nox och körde skick till kona till Mästarklass i Rallyn, och även rutan! Rutan är inte lika roligt som konan ;) Tycker inte matte heller, tur att man inte ska tävla Lydnad!

Hundarna har även fått ben nu på eftermiddagen, måste verkligen bli bättre på att ge framför allt Nox som äter färskfoder något gott att tugga på ett antal gånger i veckan! Gekås nästa ;)