Tisdag 11/9.
Jag tror aldrig jag kommer bli frisk, ihh! Blir galen.. uh!
Hur som helst har jag och Zuki precis varit ute på vår morgonpromenad! Och hon fick vara lös hela rundan, för första gången på över en vecka! Oj så glad lillan var, sprang som en liten galning :) Så otroligt härligt att kunna ta en ordentlig, och riktigt promenad utan att hålla på att tjata i kopplet!
Jag gå ut till kaninerna och fixa lite nu, och zuki ska få hjälpa till, sen blir det nog att vila lite igen för min del.
Halv tre ska jag åka iväg med katten min till veterinären. Hoppas det ska gå bra.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag ligger däckad i sängen och funderar på om jag ska dra ut med opsen, så får han träna på att gå lös om fåren är på andra sidan hagen och korna på andra sidan hagen, och självklart om vi inte möter någon. Långpromenader får vänta tills i helgen om jag är frisk nog, ska försöka övertala min kompis att dra ut på långis med oss i helgen. Förkylning suger.
-
Åkte till skolan på morgonen och så visar det sig att vår föreläsare är borta (eller snarare att ingen av föreläsarna viste att de skulle ha oss idag) så nu sitter jag och pluggar i väntan på övningstimmarna klockan 15. Det blir en heeel del tid till plugg, men det är bra, det behövs ;) och här har man ingen ursäkt att ta onödiga pauser för att träna vovva och mysa med katt ;D
Vad har hänt med katten?
Säger detsamma! Har varit sjuk i 1v, skolarbetet begraver mig. Hundarna får inte mycket aktivitet, men idag mår jag lite bättre. Så det står Rallylydnad på schemat :) Har förhoppningsvis bestämt ett datum för Nox MH, den 26 Oktober! Nu ska han bara gå igenom veterinärkollen i slutet av månaden, så jag vet att han är frisk. Sedan blir det att anmäla! :)
#3 Något med baken (misstänker analsäcksinflammation eller något liknande) och sen ska han ta blodprov (njurvärde) och få kikat på tänderna ifall vi ev. ska få dra ut några till, då han inte mått så bra senaste tiden.
#6 Vi hämtade ut vårt i måndags, men tänkte vänta lite med att ge det, då jag fick smakprov på ett annat foder som jag vill ta slut på först (blandar med mitt vanliga) :) Så får vi se vad lillan tycker om det!
Kom även precis hem från veterinären med katten, som är väldigt groggy fortfarande. Zuki fick vara själv hemma först en timme, och sen kom min mamma hem och då fick hon vara med henne, dock låg hon, som alltid inne på mitt rum och väntade på mig ;)
När jag kom hem med kisen blev han varmt välkomnad av både hundarna!
Det var analsäckarna, som anat. Så han fick lugnande så vi fick tömt och spolat igenom dom, samt gjort blodprov för att kontrollera njurvärdet. Det var lite väl högt, men inte värre än det varit tidigare (tack och lov!) Och den 24:e blir det operation för att ta bort dom sista fyra kindtänderna.
#4 Kul med MH! Jag ska göra MH med Zuki den 28/9 :) Så det är snart!
Någon som vet hur det är om tiken löper om man fortfarande får göra MH't ändå (om man känner att det går ändå dvs)?
Man får inte göra MH med löptikar, allt står här
Det är väl för hanhundarnas del, det funkar ju inte med goa löptikar ;)
#10 Diskriminering tycker jag! ;) Man kunde ju bara tagit dom sist eller nått.
Har jag extra otur börjar hon väl löpa på lördag, så missar vi både lydnadstävlingen OCH MH't.. :/
Zuki har precis lekt med en aussie-tik på 10 månader! Dom hade superkul och lekte en massa aussielekar! Tyvärr var det för mörkt för att det skulle bli några vettiga bilder. Vet inte hennes stamtavlenamn, men hon kallas Enya och troooor hon var från Dragonoras kennel…
Ev. behövde dom även hjälp med rastning en gång i veckan eller så en tid fram över och för mig som är arbetslös så låter det som en bra aktivitet för att få en liten extraslant. Så kanske får en bonus-aussie ^-^
#12 Åh Dragonoras.. Min fasters mans dotter har Dragonoras kennel, hihi. Bara träffad hennes Kelpie dock, kärlek vid första ögonkastet. Baggis var så härlig att träna med och lärda Opsis lite hyfs, samt när vi skulle åka hem hoppade hon i mitt knä i bilen och ba "Kan inte jag också följa med?". Även om jag inte är förtjust i utställnings aussies verkar hennes hundar supertrevliga :)
-
#13 Jaha, men där ser man! Ska ta lite bilder nästa gång jag träffar henne ;)
#12 Eike (dragonora) har man känt i över 5 år! Undra vilken valp det var, kanske från Narnias senaste :) är den svart trefärgad?
I dag körde jag Jin på en rallylydnadstävling för första gången, tränat en gång innan (i söndags), vi slutade tvåa. Det var bara klubbmästerskap så det var en inoff tävling förstås, ska vara med på DM också om ett par timmar men mer än så kör jag nog inte. Vi håller oss till vallningen. ;) Lite skoj var det ändå. Roligt att testa på något nytt!
#16 Grattis :)
Oj haha inte ett par timmar - ett par veckor skulle det stå!
#15 Nej blue merle :) född i november.
Aha! Roligt! Veterinären som röntgade Nox har en trefärgad tik från den kullen :)
#20 Aha! :) Kul! Ska ta lite bilder nästa gång! Kommer hjälpa till så att rasta den 1-2 gånger i veckan nu ett tag fram över så, det ska bli skoj! Och kul dessutom för Zuki att få kompis! ;)
En av tjejerna i vallningsgruppen har hund från Dragonora. Jättego och söt tik. :)