Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 415 ggr
Jetaime
0

God förmiddag 17/9!

Dagen för mig började med ett samtal till vårdcentralen, men fick ingen tid hos en läkare utan skulle dit för att träffa en sköterska som skulle konstatera att jag behövde träffa en läkaren (var där för över en vecka sen med samma problem, så förstår inte varför jag inte kunde få läkartid direkt..*suck*). Så nu ska jag dit igen kl 14.

Zuki har gått och lagt sig i sin säng igen, för matte var tråkig som bara gick och la sig i sin sängen igen. Söthund ❤️

Ska se om jag orkar ut och lägga ett spår senare idag, annars blir det kanske en långpromenad iallafall. Känner mig rätt orklös, usch och fy.

[Ebfotograf]
0

Ikväll hoppas jag på skotträning och agility på klubben! Annars så blir det nog miljöträning istället :)

Jetaime
0

Där fick jag även ett bevis på att jag känner min hund rätt bra. Löpet kom idag! Jag trodde visserligen det skulle komma innan helgen, men ett par dagar sent bara. Det var ju fasiken också! Mindre än två veckor innan MH't.. *yaaj*…

mingman
0

Själv känner jag mig lite huvudvärkig och trött. Vi har slyngelkurs ikväll, men jag smsade just min kursledare och sa att jag troligtvis håller mig hemma.

Vi tog en svängom ute precis innan regnet kom. Jag hade tänkt träna inkallning med störning (en boll i hundens mun), men det får bli senare under dagen eller en annan dag.

Nu ligger hund på golvet och vilar. Själv ska jag nog fortsätta förbereda vår flytt. Vi har bestämt oss för att byta lägenhet med en tjej. Det återstår ännu att vi blir godkända av respektive värd, men jag tänker ändå ta ut segern i förskott och börja packa. Det brukar bli som jag vill, och blir det inte som jag vill brukar det dyka upp något ännu bättre runt knuten.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Jetaime
0

Kommer precis hem från läkaren nu (och Zuki har som vanligt bara legat på mitt rum och väntat på mig ;)).. och det visade sig att det ändå var körtelfeber så jag har ett par roliga veckor/månader framför mig. Jag är redan trött så det räcker.

mingman
0

#Nej din stackare. Det är inte kul. Å andra sidan bra att få diagnos så du kan göra allt för att bli firsk snarast. Men urk, det är ingen rolig sjukdom.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Jetaime
0

#5 Jo, ändå skönt att veta att det ÄR nått och vad det är för nått.. Men ändå. Usch och fy. Finns liksom inget man kan göra heller för att det ska bli bättre. Bara vila, och vänta ut det.

Tur jag ska passa Enya (aussie på 10 månader) imorgon så Zuki får en kompis, så kan dom underhålla varandra lite! Dessutom går det att ha båda lösa när man promenerar med dom :)

Anibaz
0

På morgonen körde vi klossträning, vilka framsteg! I eftermiddags tog vi en promenad i en riktigt tät skog utan stigar, så det blev lite fysträning för hundarna som fick lyfta benen ordentligt. Dem sprang runt som idioter och flög över stock och sten, efter den promenaden var dem nöjda!

Sen blev det ytterligare ett pass med klossen, aussietanten briljerar verkligen. Vem var det som sa att man inte kunde lära gamla hundar något? 😃