Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1013 ggr
Jetaime
0

Om inte en aussie..

… vad skulle ni då haft för ras? (har ni redan en annan ras kan ni skriva denna)

Tina
0

Min nästa hund blir en border collie. Så jag svarar BC. 😃

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Jetaime
0

Hmm.. Svårt det där! Tycker att aussien är så perfekt för att dom går att använda till det mesta, lagom hund för allt liksom, passa bra in i min vardag och till det jag vill hålla på med… (dessutom tilltalar den mig otroligt mycket utseendemässigt…) Så om jag skulle ha en liknande.. åh! Svårt. Får återkomma!

Annars skulle jag absolut kunna tänka mig pomeranian också, men vill gärna samtidigt ha en hund med lite med go och arbetsvilja i :)

Sugar Mist
0

Kelpie eller BC.

-

[Ebfotograf]
0

Australian Cattledog, denna rasen skulle jag skaffat istället för Aussie. Men man kan ju aldrig riktigt slita sig från "sin" ras :)

Jetaime
0

#4 Nej… jag har svårt att tänka mig någon annan ras faktiskt. Skulle som sagt kunna tänka mig en liten pomme som sällskap, men samtidigt vill jag ha en hund som man kan göra lite mer med :)

Ronja&Ila
0

Älskar verkligen denna ras. Har alltid älskat vinthundarna och ska ha en sådan någon gång i mitt liv. Förmodligen en scoopet eller greyhound då jag vill hålla på med hundkapp:)

Ronja&Ila
1

Whippet ska det stå!

LinDajSon
0

Working kelpie, hade jag haft en annan ras hade det varit den eftersom jag vallar och behöver en duglig hund. BC har aldrig varit aktuellt och kommer aldrig bli.

emin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Möjligen en polarhund, samojed eller alaskan malamute! :) Besökte faktiskt en samojeduppfödare förra året, underbara och envisa hundar. (Att hon hade valpar som dessutom såg ut som små runda isbjörnar var inte helt fel heller.) 

Men är oerhört fäst vid aussies, -det är omöjligt att svara på vilken ras nästa hund blir. Jag är av den åsikten att jag vill prova på många olika hundraser, -och inte bara fastna vid en ras och ha den livet ut. Men än så länge är min Vix klockren för mig och känner att detta rasval jag gjorde senast blev perfekt.

Bild från besöket:

Jetaime
0

Puttar upp denna tråden! :)