Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1334 ggr
Jetaime
0

Kullträffar osv.

Har ni gått på några kullträffar hos uppfödaren eller träffat någon av syskonen efter att ni köpt er hund? Eller umgås ni med någon av hundens syskons hussar eller mattar? :)

Michaela-N
0

Uppfödaren har en grupp på facebook som är hur mysig som helst, dit man kan vända sig med uppdateringar, frågor mm. Alltid kul att läsa lite om hur det går för andra hundar ur kenneln iom att den är så liten!

Dom har haft kullträffar men ingen jag varit med på.

Jetaime
0

#1 Kul!

Det har min uppfödare också :) Vi har haft två träffar redan sen jag köpte Zuki (dock har inte alla kunnat komma då kullen är rätt utspridd i sverige), samt att hon fixat MH och sådär. Sen träffar jag en av syskonens matte lite då och då, samt att vi även tränar på samma klubb och brukar samåka när det är något :)

[Ebfotograf]
0

Har träffat två av Nox syskon :) har alla som är registrerade på hunddata (fattas en) på facebook :) vill veta ALLT!

Jetaime
0

#3 Tycker också det är jättekul att följa syskonen! Har dom flesta ägarna till syskonen på FB :) Superkul tycker jag :)

Salsbring
0

Vi har varit på kennelläger hos Trassels uppfödare, annars har vi inte haft möjlighet att träffa syskonen då jag har bott väldigt långt ifrån de andra.

Lägret var jättetrevligt och det är så roligt att få se hur det går för syskonen! :)

LinDajSon
0

Lillans uppfödare träffar jag ofta. Åkte ner och träffade en kullbror för några veckor sedan, och har eventuellt en kullträff på g för de som kan nu i höst. :) Vi har en facebookgrupp för kullen så där kan vi hålla lite kontakt med alla. :)

Sugar Mist
0

Var på kullträff i mitten av Juli :) Träffade tre halvsystrar, mor, mormor och två helsyrror till Opsen :) Jag träffar inte lsyskonen så ofta, då de är väldigt utspridda över vårat land, samt att en t.o.m. bor i Danmark.

-

BettySue
0

Jag har det tyvärr inte lätt att åka på kullträffar, eftersom jag bor i danmark och Lyras uppfödare bor ännu högre upp än kalix… (Nej jag tror inte det är samma uppfödare och kull som #7s.;) ) Men jag har besökt en gång med Lyra, och så har jag besökt Lyras brors familj :) vi gjorde även MH och MT tillsammans, vilket var väldigt kul! #7, får jag fråga vad den danska hunden heter? Hade varit kul att se om jag stött på dem någon gång :)

Sugar Mist
0

#8 Blue Alert's Zaragoza, även kallad Siff :)

-

MikkansBuse
0

Har inte sådär jättelångt till mig uppfödare, enbart 1,5tim med bil. Dock har det inte blivit någon träff just hos henne än. Men vi har varit på utställning tillsammans för några veckor sedan, då vi träffade syster och bror :) Bröderna hade asskoj tillsammans!

Min uppfödare har även en grupp på fb där nästan alla 9 syskon (10 med mig förstås) delar sina vardagar. Jätteroligt att följa!

Det är väl bestämt att så många som möjligt i kullen ska på samma MH och förhoppningsvis en utställning nästa år :)

emin
0

Jag bor närmare 70 mil från min uppfödare, så tyvärr innebär ju det att det lite mer problematiskt att träffas. Önskar att jag bodde närmare då hon är så himla trevlig, och det vore så kul att träffa alla syskon. Men vi får se hur det blir i vår, om jag har möjlighet att ta mig ner till MH:et så vore det ju superkul. Men det beror ju på om jag jobbar, och har transport med mera. Men vi har ju fb-gruppen där vi skriver en del, sedan vet jag att jag lätt kan nå henne vid behov. :) Jätteskönt!

Ronja&Ila
0

Nja lite svårt för min del då Ilas uppfödare bor i Norge, men jag har turen att en kullbror faktiskt hamnade i samma stad! Så vi träffar dom lite då och då. Sen finns en i Stockholm också men det blir en bit för oss att åka men ska förhoppningsvis träffa på den kullbrodern 12 oktober i Sundsvall. Förhoppningsvis tar vi oss till Norge om det blir en kennelträff! :)