Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 937 ggr
Jetaime
0

Måndag 23/9.

Så här långt har jag och Zuki cyklat och hämtat Enya (aussie som jag hjälper till att rasta) och gått en promenad i skogen och på stranden med töserna! Sen cyklade jag hem och lämnade Zuki för att ta ut en BC på en kort promis, ägarna behövde lite hjälp nu ett tag fram över och med tanke på att han är nykastrerad sen ett par dagar och Zuki löper så fick jag gå med honom själv. Tyvärr en väldigt osäker hund, men jag får lite extra mycket lust att lyckas med mitt "arbete" då, så vi ska nog kunna bli bra vänner..

Senare idag blir det till att betala lite räkningar, kursavgift, och ringa ett samtal som jag drar mig för, men det ska nog gå bra!

Annars är mina planer att sova. Vilket jag tänkte börja med efter jag skrivit klart detta inlägget. Jag får dödslängtan varje gång jag tvingas svälja och smärtan i min hals är inte nådig idag. Så jag hoppas att jag kommer kunna sova lite så jag slipper ett tag.

Ha en bra dag!

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bjuder på en bild på tjejerna också! :)

[Ebfotograf]
0

Sitter i skolan för tillfället, snart beger man sig till tandreglering, väldans roligt ;) Sedan ska vi åka och hämta MUSCH mat, gratis såklart! Vidare till lantmanna för att köpa Diablos mat :) Har tänkt att trycka in en skogspromenad med Nox, det behövs! Kameran får nog joina också! Laddar inför tre lediga dagar :)

mingman
0

Vi tar en lugndag idag, då det var mycket igår. Jag ska nog mest ligga och läsa boken "Kontaktkontraktet" som jag kom över på en loppis för 20 kronor. Mycket bra!

Vi har shejpat lite med apporten också. Jag har bollen, apporten på golvet. Så snart han tar tag i den med tänderna får han bollen. Det tar lite tid nu i början, men han jobbar på fint. Han är fortfarande lite inne på target, och försöker mycket med tassarna, men han börjar fatta nu att apporten ska in i munnen.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Ronja&Ila
0

Ska snart iväg till klubben för att först träna min toka lite och sedan blir det att var

ledare på hundungdom!  Vi har påbörjat att träna lite bakdelskontroll idag :)

Sugar Mist
0

Jag har varit och handlat saker inför skollägret, bliriväg från min buse tis-tors, gud. Ska ut och springa med han snart, ska se om vi går upp till sjön någon gång. Upp i skogen går vi nog också :)

-

[Ebfotograf]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild från skogspromenaden, vi fokuserade på samarbete och kontakt :)

Jetaime
0

#6 Så fin han är! :)