Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 938 ggr
Jetaime
0

Helgen 21-22/9.

So far har vi varit på morgonpromis, jag har varit hemma hos någon som jag ska hjälpa till att rasta hund åt, och sen har jag sovit resten av dagen.  Och min trogne vän har legat och "varit sjuk" med mig - hela tiden. Min bästevän! Henne kan man alltid lita på.

Resten av kvällen kommer troligtvis tillbringas mer eller mindre i sängen framför en film eller nått.. Och jag börjar inse att jag inte kommer att orka åka någonstans imorgon, så lite lessen att jag missar utställningen som jag sett fram emot… Bläää. Lite smått less.

Så vad har ni hunnit göra än så länge? och planer för resten av helgen?

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fina ❤️

[Ebfotograf]
0

Tävlade idag med Diablo i fortsättningsklass blev en 7:e plats med 73p! Nox följde med som sällskap, fick miljö- och passivitetsträning :)

Jetaime
0

#2 Rally eller? :)

[Ebfotograf]
0

Japp! :)

Sugar Mist
0

Jag har haft två urusla hundmöten på direkten och det är nog mitt fel, fokuserade på annat och upptäckte inte hundarna förrens det var försent. Har köpt ett nytt koppel, reflexsväst, grisknorrar och äckliga torkade sillar som Opsis är tokig i idag, även byggt staket(Ska bara skruva fast gångjärnen till grinden). Imorgon bär det förhoppningsvis av till en hundträff, hoppas Opsis sköter sig bara.

-

Jetaime
0

Zuki och jag var precis ute och tränade lite agility i trädgården! Suuuperkul (dock är jag helt slut, genomsvettig och det känns som halsmandlarna ska vandra upp ur halsen på mig, lätt värt haha!) Och dessutom älskar zuki det! Hon tycker det är sååå mycket roligare än lydnaden, börjar se rätt bra ut med slalomen nu :)

mingman
0

Jag och Fidel var på hundloppis igår med en vän! Han slog på helveteshundläget och skällde som en tok hela tiden. Mest frustration, lite stress. Efter ett tag hittade han dock en boll, vilken höll honom fokuserad ett tag så jag fick andas lite.

Sedan hade vi vänner över och Fidel slog på det andra tokläget, sätta på filten. Han har någon konstig fallenhet för filtar, så snart du håller upp en är han på. Direkt. Pang på. I alla fall. När jag tog filten satt han och fokuserat stirrade på mig i tio minuter innan han smög runt mig och diskret försökte dra filten ur mitt grepp. Knäppknäpp hund är han.

Idag ska vi nog försöka ta en vilodag. Repa lite saker från kurserna, ta kortare promenader. Kanske får han simma lite när det ännu är varmt i vattnet.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

EmmaVipEssi
0

Jag tävlade med Essi i lydnadklass 1 och blev uppflyttade..  så nu minsann ska vi upp i 2:an.. :D

Jetaime
0

#8 Åh vad kul! Grattis! :)