Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1504 ggr
Jetaime
0

Torsdag 26/9!

Godmorgon (kanske för vissa iallafall)! Jag känner mig fortfarande rätt ynklig här borta med min körtelfeber och har inte lyckats få i mig så mycket dom senaste dagarna alls.. lite juice, chokladmjölk, ytterst lite vatten och igår testade jag även glass, vilket gick ner rättså lätt, men sen efteråt blev det ännu värre igen.

Hur som helst, ska strax försöka ta mig upp ordentligt ta på mig lite kläder och gå en sväng med min lilla hund. Sen ska jag gå med min passe-hund också lite senare och resten av dagens planer ser ut ungefär som igår… sova, glo lite på datorn, mysa med zuki, försöka få i mig något att äta/dricka.

Hur ser era planer ut för dagen? :)

[Ebfotograf]
0

Dagen började INTE bra, ett hundmöte på pisserundan. Inget bra sätt att vakna på, Diablo bryr sig inte längre. Men ungjäveln Nox vill man bara strypa! När ska detta fungera? Idag var ingen bra dag för honom, för personer som pratar var inte uppskattat heller.. Ska iväg till stan för bilbesiktning och ännu en gång försöka få MUSH gratis mat ;) Om det torkar upp ute så blir det en runda i skogen för Diablo. Nox vet jag inte vad han ska få göra. Tar gärna emot tips! :)

Jetaime
0

#1 Har du testat mush på dina hundar än? Jag har en påse i frysen och en kupong som går ut snart.. får se om jag hinner känna mig tillräckligt bra innan den går ut i datum bara!

LinDajSon
0

Ahhh du får sluta skriva fel veckodag, jag blir helt kollrig i huvudet… ^^ I dag har lillan och jag gått en egen tur. Hon hittade en gräshoppa som hon åt upp. I övrigt lugnt. :)

[Ebfotograf]
0

Nej det har jag inte, har försökt hämta ut en påse ett par gånger nu men är alltid slut. Så idag reserverade jag en istället.. Lite extra gott, då Nox går på VoH.

Tina
0

Jag har klippt fåren idag. Roligare än så blir det inte för ikväll ska jag plugga och städa. 😉

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Jetaime
0

#3 Haha vaa?

#4 Nej jag tänkte prova på Zuki sen när jag bara ger henne den sorten jag brukar. Fick en provpåse av ett annat torrfoder nämligen som jag blandar upp med (bara ett par kulor). Men tror hon kommer älska det!

#5 Hur många får ha ni?

Tina
0

6 st tackor har vi. 🙂 Ett väldigt lagom antal att börja med tycker jag, antalet kommer förmodligen utökas med tiden.

Jetaime
0

#7 Ja det låter som en rätt lagom liten flock! :)

LinDajSon
0

Alltså det står tisdag 26/9 men det är ju torsdag! Det har hänt förut att det blivit fel veckodag till rätt datum. ^^ Jag ska klippa mina får också så snart jag blir kry… meningen var att jag skulle göra det i veckan men min hosta protesterar. Vilt. :P

Jetaime
0

#9 Hm.. står torsdag nu, och jag har inte ändrat det. Har någon annan ändrat det? 🤔

Tina
0

Ja det stod tisdag förut. Jag fick lite panik där för en halv sekund, "vaaa, är det bara tisdag?!". 😉

Jetaime
0

#11 Haha, men ojdå! Så virrig jag är….

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste få lov att visa upp min andra passe-hund. BC:n Ozzy på 11 månader. Nykastrerad och aningens ynklig ;) När han fått tagit stygnen och Zuki inte löper kommer han troligtvis få vara här hemma på dagarna istället, eller åtminstone få gå lite längre promenader med oss :)

Ronja&Ila
0

Jag och Ila har ikväll börjat en allmänlydnadskurs, spännande!=)

Sugar Mist
0

Jag letar allmänlydnadskurser för fullt, hade nog gjort Opsis gott. Varit på skolläger tis-tors. och under den tiden har Opsis nafsat/bitit en joggare i vaden och jag känner mig lite hjälplös då jag inte vet vad sjutton jag ska göra med honom.

-

LinDajSon
1

#15 Skulle rekommendera ett (par) besök till en instruktör, gärna IMMI-ansluten, där du får en utvärdering av individen/situationen/beteendet och individinriktade råd/hjälp. :) När man snubblar över allvarligare problem med sin hund så brukar det vara bästa lösningen, att få någon kunnig som tittar över problemet och analyserar det hela samt kommer fram till en plan för hur det ska lösas. Den sortens hjälp får man sällan på kurser… I vilka trakter bor du? Jag kanske kan hjälpa dig leta fram någon vettig människa.