Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikett: mh-mt-bph-och-problem-beteenden
Läst 1121 ggr
[Ebfotograf]
0

Hundmöten HJÄLP!

Har alltid haft problem med hundmöten med Nox, vilket är både smärtsamt och irriterande. Igår så slet jag upp ena nageln och rivmärken överallt. Han är som värst när Diablo är med, så jag tänker mig att han skyddar honom en aning även om Diablo inte har några problem längre. Jag behöver verkligen hjälp, jag har massa ideer men otålig som jag är med hundmöten så lägger jag ner det så fort hjärnan kopplar bort det. Han är lite speciell av sig.. Kan inte säga att han är jätte aggressiv, men han gillar verkligen inte hanar (ibland tikar som är galna) som man möter. På tävling är han en riktig pärla, förutom skälleriet. Han får inte lika mycket aktivitet som förut som med all säkerhet har något med det att göra, måste få ut energin på något. Vill inte att han ska skada sig själv eller någon annan. Han får inte träffa andra hundar ofta då jag ofta har fullt upp, och det alltid ska det vara något annat i vägen, sjukdomar eller annat som jag inte vill ha. Behöver tips gärna detaljerade hur jag ska göra, gärna med egna erfarenheter! För hundmöten har aldrig varit min grej ;) Diablo var innan Nox kom för glad vid hundmöten och Nox är vaktig, inte ska dom komma närmare. Samma med katter. Vårat enda problem är hundmöten, för samtidigt vill han fram. Han har svårt att släppa beteendet när det väl rullat igång. Är det aggressiva hundar som svarar på skällandet så blir det annat. Han är i värsta tonårstiden nu (han är mycket på Diablo). Skulle detta inom något år eller så vara borta, så skulle allt vara perfekt! Hjälp!