Idag är det iaf Måndag.. 30/9.
Måndag och dessutom sista dagen i September månad!
Jag har precis varit och duschat och ska strax klä på mig och ta en promenad med min lilla vovve, samt hämta upp en hund på vägen som ska med på promenaden.
Mår betydligt bättre och lillan kommer att kunna få mer ordentliga runder igen! Så skönt :)
Vad ska ni göra idag?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Sitter för tillfället i skolan, började med två test för svenska kunskaper. Förbereder mig inför att hålla tal för läraren, om höga veterinäravgifter. Får väl se hur det går ;) Kanske babblar bort allt viktigt haha eller blir helt stum. Funderar på att åka in till stan med Nox för miljöträningen men inget är fastställt ännu, tar annars en långpromenad istället med båda :) Mycket att tänka på idag då allting viktigt krånglar, så måste rensa tankarna lite :)
Arbetar… tråkigt datorjobb i dag. Inte motiverad. Har varit ute med jyckarna och nu sover de tillsammans med husse som jobbat natt. Jag arbetar i samma rum och det är SÅÅÅ svårt att motstå frestelsen att krypa ner och sova en stund med dem… ;)
Under dagen blir det inget annat än plugg och nån kortare promenad. Ikväll har vi tävlingslydnadskurs, jag brukar åka upp lite tidigare och passa på att köra uppletande innan.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Jag hade världens jobbigaste runda med min passe-hund och Zuki i förmiddags. Han var helt tokig, galen och helt besatt av Zuki och skulle helatiden (uräkta uttrycket) sätta på henne. Vilket Zuki inte uppskattade och jag tror alla stirrade på mig när jag dansade runt där med två hundar i koppel som inte gjorde det minsta som jag sa.. den ena iaf, haha.. 🤐
Det slutade med att jag fick koppla loss Zuki trotts att vi var mitt inne i byn… Men det blev bäst så.
Sen blev jag släpad mer eller mindre genom hela rundan. Kommer aldrig mer klaga på att Zuki drar (för när hon "drar" så innebär det att kopplet är sträckt, men säger man till henne eller stannar så slutar hon).
Jag är sjuk, 38,7's grader feber, halsont och magont, sov fram tills klockan 13, sedan drog jag mig ut med hunden.
Han börjar gå mycket bättre i koppel, hallelujah! och fick gå lös de sista 20m'rarna till paddocken där han fick springa av sig och fånga frisbees, sedan gick han lös fram tills 10m innan korna där han fick gå kopplad, och han gjorde inte ett enda utfall, tjoho!!
-
här har vi precis skickat hem vårt främmande vi haft i helgen, så dagen har bjudit på långpromenad å hundbus och nu en massa massa vila innan vi ger oss på debuten i 2:an ikväll.. :)
Nya planer! Ska ner till centrum kl 16 för hundpromenad och hundmötesträning med Nox och en annan :)
Jag drar ner till Kungsbacka om några minuter och fixar batteriladdare så det blir mer bilder på fjanten!
-
#7 Lycka till :)