Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1073 ggr
Jetaime
0

1 oktober.

Hoppas alla får en riktigt bra start på den nya månaden och att det blir en riktigt fin höstdag idag!

Har inte så mycket mer planer än att promenera med vovven (vovvarna) och se om jag ev orkar ut och lägga spår till Zuki, det var ett tag sen nu, så det hade nog varit uppskattat!

Trevlig dag!

[Ebfotograf]
0

Idag blir en proppfull dag, med skola och direkt efter - gymmet i någon timme. Sedan skynda hem för att hinna med dusch, mat, jobb och hundarna innan det är dags att åka till klubben för agilitysektor möte! När får man vila? ;)

Jetaime
0

#1 Tycker det kan var rätt skönt med såna dagar ibland, så man slipper tänka så mycket, och bara göra:)

Har förövrigt bestämt mig för att jag ska iväg och lägga spår snart! Tänkte ta det innan jag går ut med min passe-hund, så blir det lite längre liggtid också :)

MelliPirelli
0

På förmiddagen har vi varit på en 4H-gård med klassen och arbetat. Nu på eftermiddagen står hundträning på schemat, så vi har tränat kontaktfält!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

mingman
0

Vi har varit ett par dagar i skärgården hos min mamma med familj. Det blev långa skogspromenader och lek och stoj med mina småsyskon (tvillingar tio år) så Fidelstackarn är helt utslagen nu. Han kommer nog sova större delen av dagen.

På kvällen har vi slyngelkurs, men vi får se hur det blir. Jag känner mig redan nu trött med tilltagande huvudvärk, så det finnns risk att vi stannar hemma.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

MikkansBuse
0

Hade tänkt mig att vi skulle gå in till centrum och passivitetträna, princip bara sitta på en bänk och slappna av. Men på vägen ut mötte vi Hanna och hennes Flat då hon skulle ha ett litet träningspass med en annan. Vi hängde på och stirrade på dom istället. Inte ofta vi får tillfälle till det. Verkligen något den här busen behöver. 

Nu ska vi vila huvudet en stund sedan går vi nog ut igen, tar med oss filten och boken. Njuta av den fina höstdagen medan man har tiden :)

LinDajSon
0

Det blev förutom skogsäventyr en tur till fåren för lite klövvård. Lillan och Jin följde med, Athos fick stanna hemma och vakta huset. Jin är ovärderlig när det gäller sådana arbetsuppgifter… när han hjälper till står de snällt och fogligt även vid klövvård. Pälsklippning tycker de om så då står de oftast still av egen vilja men klövarna är inte lika roliga. Lillan var också med och hjälpte till att hämta in dem i ett hörn av hagen, sedan la hon sig direkt och väntade tyst och snällt medans jag klippte. Hon lär sig av far sin… ;)

Sugar Mist
0

Vi åkte iväg till Askim och kastade frisbee i havet och sprang runt på stranden vid havet och busade, det var allt Opsis krävde idag, fick även ett lyckat hundmöte på köpet! Sedan åkte jag och pappa ner till Väröbacka och hämtade koppel och lina hos min faster, vi skulle bara ta ett snabb besök men vi var där i 2 timmar, haha. En kvällis sedan är det bums i säng!

-

Sugar Mist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sjömonster😎

-

Jetaime
0

#8 Mysigt!