2 Oktober!
Klev upp rätt tidigt i morse för att åka ner till min passe-aussie som ägarna lämnade själv ännu tidigare i morse, för att hon skulle slippa vara själv hela dagen. Så när jag kom dit gick jag och Zuki en långpromenad med henne och sen var jag hos henne ett par timmar så hon och Zuki busade i trådgården och "bråkade" om benen ;)
På vägen hem blev det en runda med passe-BC:n (dock fick Zuki var inne i deras hus medan jag gick, för han är helt galen och Zuki löper).
Nu är vi klara för dagen! Blir lite jobbsök för min del och promenad senare med Zuki idag! (Kanske lite lydnadsträning!)
Vad har ni gjort/ska göra idag? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Latdag för min del, ont i hela kroppen! Hundarna ska få sina 3 dagliga promenader endå, och kanske ett träningspass om jag orkar. Har hittills bara jobbat, och beställt tråkiga (och dyra) tillskott till Diablo.
Athos har fått jobba i dag. Övriga har vilodag. :)
Lugn hunddag. Vi har tagit vår morgonpromenad. Det blev till djuraffären. Jag köpte ett litet pip-kamp-djur som förhoppningsvis ska motivera under lydnadsträning.
Nu får jag skola och hunden får vila. Vi ska ut senare i eftermiddag på en längre sväng innan ett par av mina vänner kommer över för middag. Då ska han få roa sig med ett märgben.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Idag stod entreprenörskap på schemat så vi har arbetat med vårat framtida företag! :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Jag ska ut med honom snart annars har vi haft slappdag. Fick även reda på hur såren som Opsis "bitit" såg ut på ett ungefär och det var bara skrapsår. Skrapsår. Gått lite löst hål och hål i kläderna, blödde inte ens. För tusan, blir ju värre när jag brottas med Opsis. Han ringde även idag och sa "Får jag inte papprena snart så kan ni säga hejdå till hunden!" Han tror alltså att han kan få Opsis avlivad pga några skrapsår, vad trött jag blir.
-
#7 Jag hoppas det löser sig snart! Verkar vara en otroligt jobbig situation :/
#7 Med andra ord nöp han nog snarare än bet. Misstänkte att det var så. Det är inte första gången en joggare blivit ikappsprungen och nypt av en hund. Hittills aldrig hört om någon som fått avliva hunden efteråt men man får förstås se till att det inte händer igen…
#7 Usch då… "/
Vi har varit till klubben för en gång skull och tränat inkallning/budföring, Två rallyskyltar gjord vi mest för skoj skull, 180 grader höger och läggande under gång. Även provat på tunnlarna i agilityn :)
ÅHh! Jag har agilityträning imorgon! Läääängtar! (dock fortfarande lite småtjurig över att jag missade förra gången… men nu j*vlar! haha). Ska bli superkul att komma igång med agilityn på riktigt :)
#7, jag tror inte heller att du behöver oroa dig. Det ska mycket till för att något ska gå upp i rätten. De flesta anmälningar läggs ner i brist på bevis ganska omgående. Ingen vill lägga resurser på att utreda en mild bitskada. Och om det skulle göras skulle läkarintyg visa att det inte var så farligt.
Däremot måste ju joggaren ta ett steg tillbaka och lämna er ifred. Vill han anmäla så låt honom göra det, men trakasserier är också ett lagbrott. Hoppas det löser sig snart!
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/