Helgen 4-6/10
Nu är det äntligen helg igen, vad har ni inplanerat för helgen? :)
-
Min kompis har varit här med sin pudelvalp Asko, massa hundbus i skogen med andra ord. Åkte därefter in och hämtade hem mina föräldrars nya bil från Motorcentralen. Imorgon ska jag eventuellt åka till bhk för att kika på lite tävlingar med Vix, -om jag hinner. På eftermiddagen/kvällen ska jag ut med ett par kompisar. På söndag blir det lunch+bio med pojkvän & ett par vi känner. :)
Är ensam hemma hela helgen så just nu känns det lite dött och tyst här hemma. Öser i skrivande stund i mig kaffe, tänkte åka en sväng till gymmet.
Vallning borta i morgon, fårklippning hemma på söndag! Just nu ligger de och tuggar i sig middagen som består av renben. :)
#1 Åh, Nadjas Asko! Han har blivit så stor! ;)
Jag tänkte åka ner och promenera och träna vid skjutbanan imorgon, och på söndag är det agilitykurs :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#1 Vad kul med så mycket inplanerat! :) #2 Det verkar superkul med får, hoppas jag får tillfälle att skaffa när jag blir äldre (: #3 Agility kurs, hmmm. Sådant blir det inte för vår del innan Opsis har lärt sig lite hyffs x) För vår del blir det inte mycket mer än lösträning, uppletning och kanske en tur till havet så han får spring av sig… Själv ska vi åka upp till Mariestad och hämta ett par kaniner hos en bekant som inte klarar av att ha de längre pga sjukdom.
-
#3 Ja precis, han är enorm nu! Gammal bild sen i somras, haha ;)
#4 Ja absolut, livet känns så segt när man är arbetslös så roligt när det händer lite grejer.
#5 Känner detsamma… är också arbetslös och har dessutom legat hemma med körtelfeber ett par veckor och först denna veckan har jag börjat kunna göra lite igen.
#4 Ska bli superkul! Vi är grymt taggade! ;)
#6 Vad drygt, krya på dig. Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll. :)
Idag har jag hämtat hö till fåren. Imorgon ska jag hämta foderhäcken och sen kommer mina föräldrar på besök. På söndag ska jag klippa sista tackan (sparat den värsta till sist 😉), avlusa dem och skriva uppsats. Gott och blandat!
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Det blev spontant, men igår åkte vi hem till Stockholm! Skönt att träffa familjen och låta hundarna återförenas. Idag kommer lite släkt hit och ska fira min syster som fyllt år, blir även lydnadsträning ihop med moster. :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet
Självklart skulle det börja ösa ner hela dagen när man ska göra massa roliga saker, men hade tänkt mig en lång promenad ensam med Diablo, han kommer inte gilla det då BoT täcket åker på på varje promenad ;)
Nox ska få göra det han älskar (utöver agilityn) nämligen klicker träning! Satsar på balans, kontakt och samarbete idag. Kanske blir ett pass med apportbocken också.
Annars så är vi fortfarande och värmer oss i sängen, snart dags att gå upp och ta en promenad :)
I dag har vi vallat. Vi var ovanligt många på plats, bland annat hade vi ett kullsyskon till din hund, Sugar Mist. Första gången de testat vallning. :) Körde två rundor anka två rundor får med Jin, sista träningstillfället innan tävling nästa vecka, sedan lånade jag ut honom som testa på-hund. Han är bra till det för han vallar lugnt och snällt med alla. Lillan var med och hälsade på lite djur och människor, hon är tio kilo charm just nu… Busfrö. Nu är det vila resten av dagen.
#11 Åh, vem av de? :) Edit: Såg nu på fb att det var Kusin ni träffade på^^
-
#12 Japp!
Nu ikväll har jag mejlat Krokasmedens en utförlig beskrvning på Opsis problem och hur han agerar i olika situationer och frågat om de är villiga att hjälpa mig med det, väntar på svar, ih.
-
Hemkommen efter en superrolig agilitykurs! Det är verkligen superkul, längtar redan till nästa gång, hihi ;D
Det gick till och med så undan att när jag skulle bromsa in vid ett hinder så gleeeed jag rakt in i ett av hinderna och landade i gräset… Lite öööm i armbågen och knäna dock.
Vi hade en lång promenad igårkväll. Det bra med regniga höstlördagkvällar är att vi får hela världen för oss själva, så kräket sprang lös nästan hela tiden.
Idag har han mest fått vila, då jag haft ett litet möte med en kennel som jag ska göra hemsida för. Det är inte så wow som det låter, det är min sambos farmor, men det ska bli riktigt kul att få ut min första egenskrivna hemsida på nätet. Jag lär väl posta en länk här på iFokus när den är uppe och rullar. Förhoppningsvis redan inom några dagar.
Fidel har i alla fall varit helt nöjd med en vildag, vilket är väldigt skönt. Han har legat så snällt och bara varit söt hela dagen. Nöjd med ett par korta kissrundor endast. Så imorgon blir det träning och långprommis!
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/