Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1440 ggr
Jetaime
0

Måndag 7/10!

Då var det måndag igen!

Hoppas ni alla har haft en trevlig helg :)

Jag ska strax gå morgonepromenad med min lilla vovve och hämta upp min bonus-aussie på vägen så ska hon få vara med mig och Zuki idag då familjen är borta hela dagen!

Har ni några planer idag?

Jetaime
0

Sen ska jag även ta en liten promis med BC:n som jag hjälper till att rasta. Förhoppningsvis ska det gå att gå med honom och Zuki tillsammans snart utan att han uppför sig som en liten kåtbock 😃…
Zuki har löpt tre veckor imorgon, ska bli skönt att slippa det ett tag sen!

Och ikväll ska vi träffa ännu en aussie som går samma agilitykurs som oss.. Så det blir promenad med alla tre och sen ska jag ev hjälpa till lite med henne också på dagarna när husse och matte är på jobb/skolan.

[Neoverona]
0

De vanliga planera, först skola nu. Sedan hundarnas tredje promenad när man kommer hem vid 16 :) Funderar på att köra lite lydnad, inte för att det är roligt för varken mig eller hundarna ;) Kanske trycker in ett klickepass också, det är ju det bästa (utöver agilityn) som hundarna vet :) Funderar på att köra lite agility med Diablo då han ska tävla på Agility KM på torsdag! Han går i medium klassen och kör bara hoppklass ska bli rollgt! :) Han har glömt av det mesta ;)

LinDajSon
0

Jobb jobb jobb så hundarna får vila i dag.

Anibaz
0

Kom hem från England inatt och lyckades även dra på mig en tredje förkylning. Gick upp vid 8 då städarna anlände så jag och hundarna tog en promenad. I eftermiddag åker vi till Dalarna, så jag borde packa upp och tvätta lite så jag kan packa om igen, fast jag kan ju alltid börja med hundarnas grejer.

En av tjejerna som är här och städar idag frågade om Smilla var "en Border collie av något slag", den var bäst hittills! 😃

emin
0

Jag blir nog bara hemma idag efter en rätt intensiv helg. Har varit ute på en prommis med Vix, ska ta med båda hundarna till skogen sen tror jag. Är en person som blir uttråkad oerhört lätt så försöker fundera ut någonting att hitta på…Blööh nu började det regna också.

Jetaime
0

Kom precis in från min runda nu! Fört en halvtimmes promenad hem till BC:n, för att ta med honom på en liten promenad (han uppförde sig rätt okej idag, och Zuki visade tydligt att hon inte ville ha nått med honom att göra och gick så långt från honom som kopplet räckte). Sen när jag lämnat honom igen, så gick jag vidare för att hämta upp Enya, och sen blev det över en timmes promenad med dom, och på vägen mötte vi upp min mamma med vår labbe för att låta dom hälsa utanför huset först för att se så det gick bra. Sen bus i trädgården och nu ligger jag i sängen med datorn och hundarna ska ha samma leksak och ligger och glor på den andra som har den ;)

MelliPirelli
0

Jag sitter och skriver på en inlämningsuppgift om hundträning (eget moment 2) :)

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Knas <3. Tror egentligen denna räknas som en fulbild, men lägger upp någon mer senare. Tyckte den var så gullig!

Sugar Mist
0

Jag har "precis" kommit hem ifrån en joggingtur på 2km, Opsis fick dra vilket han gillade och han som allltiiid brukar trava och slänga sig upp för backen fick jag nästan släpa upp för att han var så trött och skrittade sååååå långsamt sista biten, kanske borde göra det här oftare, han nrydde sig inte om bilar eller joggare medan han sprang heller, hallelujah. Har även kommit i kontakt med en till synes supertrevlig bruksklubb där alla verkar sååååååå(!!) trevliga, ser fram emot att åka dit när jag samlat mod nog!

-

LinDajSon
0

Det blev en långpromenad med Jin trots allt… drygt tre timmar var vi ute och gick. Blev lite vallning också. Inte mycket men lite lagom sådär inför helgens tävling.