Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettot-off-topic
Läst 1116 ggr
LIMOUSIN
0

OT- Praktikplats ideer?

JAg behöver lite hjälp av er! Jag går sista året på djurvårds pogrammet och behöver en praktikplats 3dagar i veckan resten av tiden av gymnaisetiden. Det måste vara en praktikplats som har med lite djurvård att göra, jag har kollat runt på typ alla djurkliniker.

Det måste vara en praktikplats där jag helst kan ta med mig min aussie eller som ligger nära ( Bor i Västra göteborg)

Så någon som har något tips eller ide på någon praktikplats där jag helst kan ta med mig min hund i Göteborg (helst v.göteborg då)

Då jag har fått idetorka.. 🤔

Jetaime
0

Hunddagis, hundpensionat, trim&bad osv. Inte så mycket "djurvård" just, kanske men.. Just djursjukhus och kliniker brukar vara väldigt svårt att få på..

Jag har inte så bra koll där uppe heller. Vet att en klinik här nere i skåne tog emot praktikanter innan, men det var svårt att komma till då det nästan alltid var någon där och bara en veterinär.

Fialialej
0

Universeum? :)

Hos nån som håller på med massage eller andra liknande behandlingar kanske?

Nån bondgård annars? Det är ett "nytt" och intressant ställe för många. Många bönder sköter dessutom mycket av sina djurs vård själva.

Har inte skolan några etablerade samarbeten med praktikplatser? det borde de ha!

Lycka till!

"På natten är alla katter svarta"

LIMOUSIN
0

Hmm ja tack för tipsen ska fortsätta kolla runt lite… Så hiomla svårt o hitta något!

Nej de har ju inte det tyvärr vilket är otroligt dåligt.. :/

monstermash
0

Är det din idé att hunden ska med på skolan eller är det krav från just skolan? Är det inget krav från skolan tycker jag gott du kan fixa en hundvakt - för chansen att du får ett jobb där du får ta med hunden är i vilket fall som helst rätt liten.

Universeum får du inte ta med din hund till, känner ingen bonde som skulle tillåta din hund att följa med heller.

Fialialej
0

Jaha, utgick inte ifrån kriteriet att ta med hund. Tror knappast du får ta med hund till kliniker eller dagis heller.

"På natten är alla katter svarta"