Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 883 ggr
Jetaime
0

Tisdag 8/10.

Vad händer idag?

Själv är jag helt ledig… inga hundar som ska rastas idag, så Zuki och jag ska nog ta lite vilodag och bara ta det lugnt :)

[Neoverona]
0

Det gamla vanliga tråkiga livet händer idag ;) Skola, jobb, promenad samt lydnadsträning och ett klickerpass. Funderar på att träna lite ringträning.

mingman
0

Hittills har vi endast tagit en morgonpromenad och avnjutit frukost. Jag fick skinkmackor och Fidel åt kycklingvinge och grytbitar.

Resten av dagen lär ägnas åt studier och hemsidan jag håller på att bygga (och studier är ju också hemsida, så, bygga hemsidor helt enkelt).

Ikväll är det sista tillfället på slyngelkursen, så det ska vi också hinna med. Egentligen borde jag åka till Bromma zoo och köpa mat till Fidel, men får se om det blir idag eller en annan dag.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

MelliPirelli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kopierar från facebook:

Win strosade runt lös och plötsligt dök en katt upp. Jaktinstinkten kom fram direkt, men hon lyssnade på brytkommandot! La henne ner och plötsligt kom katten fram och började stryka sig mot henne.
Småsaker i vardagen som betyder väldigt mycket!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Jetaime
0

#3 Härligt! Zuki tror alltid att man kan hälsa på alla katter utomhus och att dom är precis som hennes katt (hon skulle kunna springa i full galopp rakt mot honom utan att han rörde sig ur fläcken.. och egentligen göra vad hon vill med honom) ;)

Tina
0

Pluggpluggplugg på dan. Ikväll ska jag åka ned till klubben och se om den blåa hunden vill lyda lite på plan!

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Jetaime
0

Jag har varit på AF och skrivit in mig.. Bestämde mig tillslut för att göra det ändå, har inget bra svar på varför jag inte tagit tag i det först nu. Sen när jag kom hem var jag tvungen att gå och lägga mig i sängen lite för jag var så trött. Zuki gjorde mig självklart sällskap!

emin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har varit ute i ruskvädret och promenerat. Var ganska mysigt faktiskt.

LinDajSon
0

Skogspromenad med hela gänget och så tittade jag och lillan till fåren, mer blev det inte i dag. :)

[Neoverona]
0

Hemma från kvällspromenad:

Herregud vilken underbar promenad i mörkret! Tror Nox har fått en däng i huvudet, för inget dragande, fullt fokus och jag hade till och med honom LÖS en del på promenaden. Ett kort hundmöte blev lite skällande men han bröt och brydde sig inte så mycket, jag såg den inte ens i mörkret. Ibland funkar det! :)

Känns riktigt bra när man får positivt resultat för några dagars träning!

mingman
0

Hemma från kursen;

Fidel var helt hemsk, tyvärr. Vi skulle som avslutning ha en aktiveringspromenad, han drog sig igenom två timmar med noll fokus. Vissa stunder hade han nästintill panik för att han inte fick leka med någon annan. Mot slutet fick vi bara hålla stort avstånd så han ej skulle skälla och dra ihjäl sig. Totalt superstressad var han, har aldrig sett honom så förut. Visst, stressad, men inte i närheten av det där.

Nu är vi i alla fall hemma, och han tuggar i sig sin middag.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/