Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 2307 ggr
[Ebfotograf]
0

Tidigare hundar

Har ni haft några hundar innan de ni har nu? :) behöver inte vara Aussie relaterat denna gången, alltid roligt att veta!

LinDajSon
0

En korsning terv/BC. Såg ut som en grov groenendael.

[Ebfotograf]
0

Känns som jag har haft väldigt många hundar ibland ;) Sedan ett antal valpkullar på detta. Kan vara någon som jag glömt, var ett BRA tag sedan.

Smilla, Tik, Labrador/Jämthund

Snoppan, Tik, BC/Pudel/Husky/Whippet/Labrador/Schäfer + någon terrier

Karisma, Tik, Finsk Lapphund

Ida, Tik, BC/Pudel + andra (mor till snoppan)

Axe (?), Hane, Schäfer

Kossan, Hane, BC/Dalmatiner

Jetaime
0

Vi har haft två andra i familjen (förutom labben som är åtta år och bor här hemma).

Manda - Labbe
Julia - Golden

Sen hade min mamma och jag även passat en massa hundar också :)

Sugar Mist
0

Vi har en pudelflicka sedan innan i familjen :)

Sedan när jag fortfarande bodde inne i göteborg skötte vi om min farmors pudel Trissen.

Min mormor hade en hund jag "typ" hade som min de gånger vi var där, en blandis av större delen leonberger, restrerande berner sennen/rottis/schäfer/m.m.., ganska stor, kraftig tik som jag lärde mig mycket av. När vi var där brukade jag alltid springa till matskålen och hämta foder och göra trix. Favvotrixet var "sitt fint". Tyvärr är Dargo bortgången nyligen av livmodercancer….

-

LinDajSon
0

#2 Oj det var en redig lista för en så ung tjej. :) Min första flyttade in året efter att du föddes och jag är "bara" inne på min fjärde. :P

Stormblomma
2

#2 - Måste nyfiket och utan något illa menat få fråga hur man kan ha haft så många hundar innan man ens uppnått myndig ålder? Jag tar för givet att det är dina föräldrars/familjens hundar och att det finns vuxna som har det huvudsakliga ansvaret? Speciellt om det förekommit avel?

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

[Ebfotograf]
0

#5 - #6
Självklart var mina föräldrar de "riktiga" ägarna! Inte ska ett barn ha hand om en hel flock hundar ;) Men räknar de såklart som mina hundar endå :) Men har haft tre egna hundar sedan 11-12 års åldern.

mingman
0

Fidel är min första hund. Mina föräldrar blev aldrig hundsugna, trots ihärdigt tjat.

Jag växte upp på en ö i skärgården, så jag ägnade mig istället åt andras hundar. Jag passade också på att hänga med min moster, som hade softisar och en nakenhund.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Salsbring
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min pappa skaffade en schäfer-labbeblandis när jag var runt 11 år, tyvärr kunde vi inte behålla honom då min bror inte ens klarade av att åka i samma bil som honom på grund av allergi som visade sig efter några månader 😕

Min mamma har två schäfrar. Tayzon som är 6 år och Cookie som är 2 år.

På bilden är Cookie längst till vänster, min Trassel i mitten och Tayzon till höger. ❤️

Stormblomma
0

#7: Då förstår jag! :) Vilka var dina egna då? :)

Med vänliga hälsningar
Sandra och flocken

http://wingforsflocken.blogspot.com/

Tina
0

Tåss är min första hund och jag har inte haft någon inom familjen tidigare heller. Mitt hundintresse började då jag som 15-åring träffade min sambo, han hade hund i familjen. Jag tränade deras hund och spenderade mycket tid som dagmatte/hundvakt åt både kennlar och privatpersoner. 🙂

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

[Ebfotograf]
0

Smilla, Labrador/Jämthund och Snoppan, sju raser :)

Ronja&Ila
0

Min första egna hund var en golden av jakttyp vid namn Mynta :)

Sen har jag växt upp med en till golden vid namn Dimma under mina första år.

I mitt familjehem fanns blandrasen Greyhound/dobermann Hoss (mörka på bilden)

och renrasiga greyhounden Yoda så dom har också funnits i mitt liv:)

Bifogar den mest normala bild jag kunde hitta på trion Mynta , Yoda och Hoss

MikkansBuse
1

Jax är min första hund. Hundintresset har jag haft sedan barn då min släkt alltid har haft något intresse av hundvärlden och har haft hund. Bl.a. Papillon, Jämthund, Gråhund och fågelhundar.
Min mamma har två Shetland sheedog, 9 och 7 år som har lärt mig mycket av hundvärlden. Dock var det min svärmor som triggade mig till en egen :)

Bifogar bild på Sheltie"gubbarna" Icey och Ollie :)

[Neoverona]
0

Det är GULDVÄRT att hitta gamla bilder på älskade hundar! Här snoppan :) Min bästa! Hemskt vad man kan sakna en hund..

Jetaime
0

#15 Åh, så söt!