Australian Shepherd iFokus

Australian Shepherd

Etikettaussieprat
Läst 1177 ggr
Jetaime
0

Torsdag 10/10.

Ska strax iväg med lillan och promenera med lite hundar :) Har både border collien och aussien idag. Tänkte tagit med mig kameran, men känns som det ska bli regn så avvaktar nog lite.

Och ikväll blir det agilitykurs, det ser vi fram emot!

Vad har ni för planer idag? :)

Sugar Mist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska ut och fota en "ståbild" på hunden och fota lite sötsaker och filma lite, vi ska gå på upptäcksfärd i området, kanske gå ner till lekparken och träna parkour. Frisbeen åker med som vanligt. I helgen ska vi förhoppningvis med på en hundpromenad på lördag med miljöträning och liknande som nog kommer göra mitt monster gott, hoppas vi kan följa med bara, hoho.

-

emin
0

Jättefint väder idag. Fotat hundarna. :)

emin
0

Vix var speedad som fasen, lyckades få några bilder i alla fall, haha.

Jetaime
0

Tog också med kameran ut idag! :) Enya var riktigt busig idag och sprang som en jäkla galning! HAha. Zuki som var tvungen att först gå en sväng med Ozzy och leka med honom blev lite frustrerad när hon inte hängde med riktigt och pep när hon sprang efter Enya för att hon egentligen inte riktigt orkade ;)

emin
0

#4 Haha sådär gör Vix också när han jagar Cleo. Hon är mycket snabbare så när han kutat efter henne ett tag låter det som han har ett astmaanfall…

Jetaime
0

#5 Zuki var helt slut efter första rundan och bus med Ozzy och att behöva säga till honom hheeelatiden att hon inte VILL! ;) Annars brukar det vara tvärt om för Zuki har mycket bättre kondition och är mycket snabbare än Enya. Enya har kanske inte gjort så mycket i veckan heller om familjen haft fullt upp… hon hade nog en del skit i öronen idag också ;)

[Neoverona]
0

#1 Är det hundtöntarna tro?

Sugar Mist
0

#7 Nää, stadsjyckarna om du menar hundpromenaden :)

-

Jetaime
0

Skrattade lite när jag såg denna faktiskt! haha… Ozzy FATTAR inte riktigt att Zuki inte vill, och hon försöker mest springa iväg. Hon får se till att tuffa till sig lite och säga till på skarpen!

Sugar Mist
0

Blev passivitetsträning på bryggan och lite parkourträning.
Ett hundmöte där jag fick honom att fokusera på annat, vilket resulterade BARA ett skall.
När vi var påväg hem stod grannen nedanför backen och Opsis är inte jätteförtjust så han skällde ju till ett par gång, men genom att vända honom och sätta honom ner och be om ögonkontakt och klappa lugnande slutade det med att han kunde sitta ner 5m-4m ifrån och TITTA på grannen i ögonen UTAN att skälla, blir sååååå(!!) stolt!!

-

Jetaime
0

Nu ska lillan och jag strax iväg på agilitykurs! :D
Ser ut som det ska bli regn.. *yay*