Sysselsättning
Vad har ni för sysselsättning (jobbar? pluggar? sjukskriven? arbetslös?) om dagarna och hur löser ni det med hunden/hundarna? Får hunden följa med på jobbet, eller har ni dom på dagis/hos dagmatte/husse?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Måste tyvärr säga att jag för tillfället går arbetslös, och letar jobb. Så som det ser ut nu är det inga som helst problem med hunden (hjälper även till att rasa lite andra hundar om dagarna). Och på mina andra jobb har jag alltid kunnat ha med min Zuki.
Jag går för tillfället på gymnasiet, heldagar mån-tis och fre. Ons-tors efter 12 (måste skaffa heldags distans snart igen pga hundarna). Hundarna är så gott som ensamma hemma, men det finns alltid någon hemma även om dom inte är där hundarna är.
Jag studerar på högskolan så när jag måste vara i skolan (några dagar i veckan) så är Sixten på dagis. Just nu har jag en praktikperiod och då går Sixten på dagis full tid. Kommer trappa ner det efter praktiken igen.
Jobbar, mest hemifrån (eget företag). Är därmed nästan alltid hemma med hundarna, och ibland är de med mig när jag åker ut på jobb fast jag brukar bara ta en av dem när det händer. ;)
Jag pluggar heldistans så är hemma för det allra mesta. Vilket är bra, då ensamträningen gått lite trögt. Men det är också skönt att inte ha någon press eller behöva stressa med det.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Jag är sjukskriven men har tidigare jobbat med projekt (50% hemifrån och lika mycket på kontor) så om jag går tillbaks till det så funkar det bra med hund. Funderar dock på att börja plugga nästa höst och i så fall blir det distans. Vet inte hur det är upplagt riktigt men tror det kommer gå bra också. :)
"På natten är alla katter svarta"
Skola, sista året i grundskolan.
-
Jag har bland annat ett hundtrim och hunden får givetvis vara med där. Har jag fotojobb får han vara hemma, där måste jag kunna fokusera helt på de jag fotograferar. Jag och min man kan oftast lösa dagar då hunden måste vara hemma genom att överlappa våra arbetstider någorlunda.
//Lina
#8 Det bästa som finns är att kunna ha med hunden på jobbet ;)