Får era hundar följa med?
Får era hundar lov att följa med när ni är hemma hos vänner/bekanta och släktingar?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Zuki får i princip alltid följa med överallt, och dom flesta accepterar att hon gör det. Hon är väldigt glad, snäll och lätt att ha med och göra.
Tex när jag var hemma hos mina kusiner när en av dom fyllde år så fick hon följa med men sitta i ett annat rum men så hon ändå kunde se oss för att där var så många gamla människor som lätt hade kunnat snubbla över henne.. Hon var runt 7 månader då tror jag.
Nej, inte än. Jag litar inte tillräckligt på honom för att våga ta med honom till främmande.
-
Nope! För min släkt hatar hundar ;) Och det är för stressigt för dom. Jag stannar hellre hemma med hundarna än åker iväg. Mina får bara vara hos min kompis i Mariestad, ett riktigt hundgäng!
#3 Ah.. vad trist! Zuki blir mer stressad av att vara hemma än att få följa med ;)
Det är bra för min del faktiskt, för jag gillar inte min släkt heller haha!
#5 Vi är sällan hemma hos någon släkt heller.. händer ett fåtal gånger om året, men hon vänner och så är hon alltid välkommen :)
Ja, jag vill ha med mig hunden överallt och för mig är det också viktigt att han klarar av det. Så han följer med nästan överallt. Undantag är om någon inte vill ha hund hemma hos sig, någon har innekatter eller en tillställning där det är mycket barn eller allmänt stökigt.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Jag var på maskerad i somras, där det var ett ar stycken som hade med sina hundar, samt hon som hade maskeraden har två egna, så vi hade två lapska vallhundar, en corgi, en till som jag inte minns vad det var och min Zuki. Dom hade inhägnad tomt så hundarna kunde springa fritt och busa, men sen när Zuki var trött så kom hon och la sig vid min stol och sov medan folk sjöng, skrek och klappade i takt till musiken och hade sig :)
Jepp, de är med, är de inte med så blir folk ofta lite griniga.
#9 Du får gärna komma hit med alla tre, kanske "råka" glömma Feng eller Jin här också😇
-
#10 Haha, du får ta Feng när/om hon kommer in i supertonårstrotsen… ;)
#11 Det ställer jag gääärna upp på😊
-
Jag tar med Alva så mkt som går. Hon är ganska behändig. :)
"På natten är alla katter svarta"
Neoverona, var bor du?
Nej vackra får inte följa med över allt. då ingen vill hjälpa mig med at gå ut med henne i min familj så har jag verkligen hela ansvaret. Om jag ska sova över hos någon får hon följa med om det är okej för dem, men annars om jag bara ska iväg och hälsa på någon i några timmar får hon stanna hemma.
Ibland får hon följa med dom jag bara ska besöka någon med om de personerna jag ska till tycker det är okej, och om vi bara ska vara hemma hos dem ändå 🙂
I Åsa, Halland!
Jaha, jag bori närheten av mariestad nämligen så jag blev lite nyfiken. :)
Winnie har inga problem med varken nya miljöer, människor, djur eller barn! Så finns möjligheten följer hon med, annars har hon inga problem med att vara hemma själv heller.
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet