Tillsammans med andra hundar.
Hur är din hund tillsammans med andra hundar? Går den ihop med alla eller finns det hundar den inte klarar av att umgås med?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Zuki har gått bra ihop med alla hundar vi träffat, dock lägger hon sig för alla hundar vi träffar om det skulle vara nått, eller så går hon därifrån. Sen brukar alla hundar älska Zuki :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Han är helt okej med hundar faktiskt, det är just mötet som är jobbigt. Har inte låtit honom "leka" med annat än 2 hundar, min f.d. väns kastrat och familjens pudel, båda har funkat bra.
Han har hälsat på en kelpie som han fick en ordentlig utskällning av(Tiken hade humör ((; ) och slitit sig till en labbe(i samma veva..) och så hälsade han senast på min väns.. hm… hur ska man förklara, hon är hundvakt åt honom under helgerna tror jag, igår. SKötte sig superbra, hälsade och så var det bra med det, försökte leka med honom också, hihi.
Han är lite på dock, men jag har äntligen börjat få pli på honom :)
-
Jag tvingar dem aldrig att umgås med hundar de inte gillar. Eller ja. De ska klara av att vara i samma rum, men de behöver inte leka. Överlag fungerar de jäkligt bra med andra. Hänger mest på de andra hundarna; mina muckar inte… men det finns det de som gör.
Går alltid bra med enstaka hundar, men när det blir flera samtidigt står alva hellre och tittar när de andra leker eller håller sig till mig. Inga problem då heller egentligen, men verkar vara så att hon inte gillar när det blir för mycket.
"På natten är alla katter svarta"
Hmm Vackra är väldigt dominant tyvärr eller hon tror att hon är det. Hon går ihop med alla hundar. Dock tikar som är jämngamla eller äldre som också tyknar sig och vill bestämma kan hon ryka ihop med men hon viker sig.
Hon är väldigt tyken men när det väl händer något så viker hon sig, hände i går då kom det en 5årig tik som vackra moppsa sig mot som inte den tiken gillade så hon sa ifrån och vackra svara tillbaka föst sen sprang hon därifrån med den andra hunden efter sig då särade vi på dem.
Men tror vackra behöver träffa lite mer hundar som den så hon fattar att hon inte kan mopsa sig så.. För varje gång vi går förbi en hund ute får hon världens ragg och spänner upp sig!
Han har inget problem med att träna kring andra hundar eller gå promenader med andra hundar (enstaka raser har han dock väldigt svårt för överlag) men han tycker inte om närkontakt med okända hundar. Därför får han aldrig leka eller hälsa på okända hundar. De hundar som han är bekant med kan han leka och umgås med på ett fint sätt.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
Fidel är lite för glad i andra hundar. Det jobbar vi med nu, att inte dra som en tok mot alla hundar vi ser.
Men han fungerar väldigt bra med okända hundar. Det enda "problemet" är småhundar som inte vågar säga ifrån. Han är nämligen lite bordus. Han lyssnar när andra säger ifrån men läser inte av så fint om någon flyr istället för att säga till. "ÅÅÅÅÅH, en leksak!" blir reaktionen om någon liten hund flyr med svansen mellan benen. Så där får jag gå in och bryta.
Annars har han jättefint språk och "lyssnar" bra på andra hundar.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Hon hälsar gärna på andra hundar i några sekunder men sen är det bra för henne. Fortsätter den andra hunden vara "på" eller gör massa lekinviter säger hon oftast ifrån.
Hon trivs helt enkelt med att inte ha någon klängande på sig, men att ha hundar runt omkring sig är inga problem! :)
Medarbetare på Australian shepherd
Bloggar om hunderiet