Vikt på era hundar!
Eftersom många här inne har unghundar så tänkte jag att det kunde vara kul att se hur dom har vuxit! Vägde min lilla tjej idag nämligen!
Så skriv gärna ålder och vikt :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Min lilla fjant landade på 14,4kg idag och hon är 14,5 månad. Brukar ligga runt 14-14,5kg men tycker hon breddat sig lite nu *fnissar*. Hon ligger dock jättebra i hull nu!
När Opsis kom till mig, 1 år om 4 mån, så vägde han 18,9kg enligt vågen hos veterinären. Nu, 21mån, tror jag han väger nästan 10kg mer, 27kg.
-
#2 Oj vilken skillnad!
#3 Mjo, han var bara skinn och ben innan. Revbenen stack ut, ryggraden kändes väldigt väl och hela han var.. ja.. Han gick på Doggy LIGHT hos förra ägarna, vilket vi ändrade ganska fort. Hos uppfödaren gick han på Lupus, han fick sedan Standardt med VoH valpfoder samt BARF då och då efter storslakten. Nu går han på Standardt och BARF och har musklat på sig ordentligt och ja, han väger lite mer nu ;)
Lägger in en bild, ena från dagen då han kom och andra från igår, vet inte om man ser någon direkt skillnad men aja x)
-
Nox har alltid haft problem med vikten och hullet. Just nu vid 17 månader väger han runt 20kg. Hullet kan ökas lite mer..
Vix väger 18-19 kg och är lite över 6 månader :)
#6 Stooor kille nu ju ;)
#7 En riktig kluns, han inser dock inte själv hur stor han är… 🙂
Ila väger 16,5 kg och är om jag mätte henne rätt nyss 46 cm!
vackra väger 21kg och är 3år..!
Alva är två år och väger 17kg och har gått upp ett kilo lite drygt sen vi fick henne i början av juni. Matbyte och mer aktivitet. :)
"På natten är alla katter svarta"
#12 han blir nog rätt stor ja ;)
Trassel väger 20 kg. Han är 9 månader och jaa.. 54 cm kanske :) (får olika varje gång jag mäter, trååkigt att stå still!) 🙂
#13 Han är ett litet muskelpaket ^^